لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۳:۵۹
۲۱:۲۸

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت، در نشست سران عرب در منامه، پایتخت بحرین، نسبت به افزایش شدید قاچاق مواد مخدر و اسلحه به کشورهای عرب هشدار داد.

پادشاه اردن در این نشست که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیز در آن شرکت کرده بود، خطاب به سران کشورهای عرب گفت: «باید با گروه‌های ستیزه‌جوی مسلح ... به‌ویژه قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه مقابله کنیم.»

سخنان ملک عبدالله دوم یک روز پس از آن ابراز شد که دو مقام اردنی آگاه در گفتگو با خبرگزاری رویترز جمهوری اسلامی را به طرح‌ریزی برای قاچاق سلاح به کشورشان به منظور کمک به مخالفان پادشاهی اردن برای انجام اقدامات خرابکارانه متهم کرده بودند.

۲۱:۲۸

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی گفتند که نیروهای اسرائیلی در حملات چهارشنبه شب و پنجشنبه صبح، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت، به کرانه باختری سه مرد را کشتند و صرافی‌ها را بازرسی کرند.

ارتش اسرائیل بلافاصله به درخواست خبرگزاری رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

۱۸:۰۲

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه رسیدگی به چهارمین شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل را به اتهام آنچه «نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه»‌ نامیده است، آغاز می‌کند. در این حال، ارتش اسرائيل روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت، اعلام کرد در پی «شلیک به خودی» در شمال غزه، پنج سرباز اسرائیلی کشته و هفت سرباز دیگر زخمی شدند که حال سه تن آنها وخیم است.

۱۷:۱۹

عملکرد موفق سامانه پدافند هوایی «پیکان» اسرائیل در برابر حمله موشکی و پهپادی ماه گذشته جمهوری اسلامی به اسرائیل، شماری زیادی از کشورها را به خریدن این سامانه علاقه‌مند کرده است.

حمله شبانگاه ۲۵ فروردین جمهوری اسلامی به اسرائیل که با شلیک دست‌کم ۱۰۰ فروند موشک بالستیک و بیش از ۲۰۰ فروند موشک کروز و پهپاد انجام شد، توسط سپر دفاعی چندلایه اسرائیل و با کمک متحدان این کشور به ویژه ایالات متحده دفع شد.

به گفته نیروی هوایی اسرائیل، سامانه پیکان «بخش اصلی» رهگیری موشک‌ها و پهپادهای جمهوری اسلامی را انجام داد.

۱۰:۲۷

ارتش آمریکا اسکله شناور برای تحویل کمک‌ها به غزه را تکمیل و مستقر کرد

۰۹:۲۲

پنج سرباز اسرائیلی با «آتش خودی» کشته شدند

ارتش اسرائیل اعلام کرد پنج سرباز این کشور روز چهارشنبه به اشتباه و با «آتش خودی» در شمال غزه کشته و هفت سرباز دیگر زخمی شدند که حال سه تن آنها وخیم است.

ساختمان محل استقرار این سربازان هدف دو گلوله یک تانک اسرائیلی قرار گرفت.

۰۸:۴۲

کاخ سفید می‌گوید برای بیرون‌آوردن پزشکان آمریکایی گرفتار‌شده در غزه تلاش می‌کند

۰۱:۴۰

هنیه می‌گوید هر طرحی برای «غزه پس از جنگ» بدون حضور حماس محکوم به شکست است

۰۱:۳۹

دولت بایدن درباره نحوه «اداره غزه پس از جنگ» با وزیر دفاع اسرائیل هم‌نظر است

یک مقام ارشد دولت بایدن به تایمز اسرائیل گفت: «ما با نگرانی وزیر دفاع مبنی بر اینکه اسرائیل هیچ برنامه‌ای برای نگهداری و مدیریت سرزمین‌هایی که ارتش اسرائیل پاکسازی می‌کند ندارد، هم‌عقیده هستیم. این نگرانی وجود دارد زیرا هدف ما شکست حماس است.»

گالانت در سخنرانی خود در روز چهارشنبه با انتقاد از نتانیاهو هشدار داد که عدم یافتن جایگزینی برای حماس، دستاوردهای نظامی اسرائیل را تضعیف خواهد کرد، زیرا این گروه تروریستی می‌تواند مجدداً سازماندهی کرده و کنترل غزه را به دست گیرد.

۲۱:۰۲ ۲۶.۲.۱۴۰۳

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائيل، درباره حمله موشکی چند هفته پیش سپاه پاسداران به اسرائيل گفت که به نظر او جمهوری اسلامی ایران از «ناکامی سلاح‌هایش در نفوذ به اسرائیل غافلگیر شده بود. آنها مطمئن بودند که [به حریم اسرائيل] نفوذ خواهند کرد.»

بارگذاری بیشتر

XS
SM
MD
LG