لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۹:۵۱

تبریک نوروزی سیاستمداران ایرانی‌تبار در آلمان: ایران از خاک برخواهد خواست


 سپهر امیری، نماینده ایرانی تبار در پارلمان هانوفر آلمان، با اشاره به جهانی شدن صدای اعتراضات سراسری و شعار «زن زندگی آزادی» گفت: «در این روزهای بهاری مطمئن هستم که نور بر تاریکی پیروز است و ایران از خاکستر خود برخواهد خواست.»
سپهر امیری، نماینده ایرانی تبار در پارلمان هانوفر آلمان، با اشاره به جهانی شدن صدای اعتراضات سراسری و شعار «زن زندگی آزادی» گفت: «در این روزهای بهاری مطمئن هستم که نور بر تاریکی پیروز است و ایران از خاکستر خود برخواهد خواست.»

شماری از سیاستمداران ایرانی‌تبار در آلمان با انتشار ویدئوهایی در صفحات اینستاگرام خود ضمن تبریک نوروز به فارسی زبانان، بهار را نوید بخش پیروزی نور بر تاریکی دانستند و آزادی ایران از حکومت جمهوری اسلامی را آرزو کردند.

دانیال ایلخانی پور، نماینده ایرانی‌تبار در پارلمان ایالتی هامبورگ، همراه با پیتر تشنچر، شهردار اول این شهر، با چیدن سفره هفت سین، نوروز را به فارسی زبانان شادباش گفتند.

در این پیام ویدئویی، آقای تشنچر با اشاره به قدمت چند هزار ساله نوروز، آن را نشانه پیوند کشور‌های مختلف با یکدیگر عنوان کرد و گفت: مردم در اقصی نقاط جهان، نوروز را که همزمان با سالی نو و آغاز بهار است، جشن می‌گیرند، جشنی که پیوند ریشه‌ها با یکدیگر است.

آقای ایلخانی پور نیز با اشاره به نوروز باستانی و ضمن تبریک به مردم فارسی زبان به خصوص در ایران و افغانستان، نوروز را سمبل سر آمدن زمستان دانست.

به گفته این نماینده ایرانی تبار، «مردم مبارز ایران و افغانستان باید به این نکته توجه کنند که آمدن فصل بهار، نوید بخش پیروزی و خواهد بود.»

دانیال ایلخانی پور اتحاد را راه پیروزی دانست او به مردم به ویژه «زنان مبارز» ایران و افغانستان گفت: «مهم نیست زمستان چقدر طولانی و سرد است اما در نهایت تمام خواهد شد».

نرگس اسکندری گرونبرگ، شهردار ایرانی‌تبار فرانکفورت، هم با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود امسال را «سال آزادی برای زنان، مردان و کودکان ایرانی» دانست.

او با اشاره به بهار که سرآغاز نوزایی است، گفت: امسال برای هموطنانی که عزیزان شان را در کنار خود ندارند، سال سختی خواهد بود و ما امیدواریم که سال دیگر در ایرانی آزاد کنار همدیگر نوروز باستانی را جشن بگیریم.

همچنین سپهر امیری، نماینده ایرانی‌تبار در پارلمان هانوفر آلمان، خواستار اتحاد و پیروزی برای مردم ایران شد و با اشاره به جهانی شدن صدای اعتراضات سراسری و شعار «زن زندگی آزادی» گفت: «در این روزهای بهاری مطمئن هستم که نور بر تاریکی پیروز است و ایران از خاکستر خود برخواهد خواست.»

همزمان با نوروز و آغاز بهار، شماری از سیاستمداران جهان با چیدن سفره هفت سین، این جشن باستانی را به فارسی زبانان به خصوص ایرنیان تبریک گفتند.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال نو گفت: «ایالات متحده همچنان در کنار زنان شجاع ایران که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند، خواهد‌ایستاد.»

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، نیز در بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز این عید باستانی را به همه کسانی که در سراسر جهان این سنت دیرینه را جشن می‌گیرند، تبریک گفت و ابراز‌ امیدواری کرد که نوروز امسال پیام‌آور صلحی پایدار، سلامتی، رفاه و شادکامی برای تمام مردم جهان باشد.

XS
SM
MD
LG