لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۱:۲۵

عطا حسینی، کولبر دچار مرگ مغزی، پس از ٩ روز درگذشت


عطا حسینی، کولبر ٣٢ ساله اهل پاوه که بر اثر شلیک مستقیم مأموران جمهوری اسلامی دچار مرگ مغزی شده بود، جان باخت
عطا حسینی، کولبر ٣٢ ساله اهل پاوه که بر اثر شلیک مستقیم مأموران جمهوری اسلامی دچار مرگ مغزی شده بود، جان باخت

عطا حسینی، کولبر ٣٢ ساله اهل پاوه که در روز ۱۶ اسفند بر اثر «شلیک مستقیم» مأموران جمهوری اسلامی دچار جراحت شدید و «مرگ مغزی» شده بود، شامگاه پنجشنبه ۲۴ اسفند درگذشت.

به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، عطا حسینی اهل روستای «بلبزان» از توابع پاوه که متاهل و دارای یک فرزند بود، پس از ٩ روز بستری بودن در بیمارستان طالقانی کرمانشاه درگذشته است.

طبق گزارش‌هایی که «کولبر نیوز» و «هه‌نگاو» پیشتر منتشر کرده بودند، این کولبر ٣٢ ساله در مرز نوسود استان کرمانشاه در غرب ایران بر اثر «شلیک مستقیم» مأموران جمهوری اسلامی به سینه‌اش دچار جراحت شدید و «مرگ مغزی» شده بود.

همچنین در گزارش‌ها عنوان شده بود که نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی خانواده این شهروند را «تهدید» کرده‌اند.

وب‌سایت «هه‌نگاو» در روزهای گذشته گزارشی منتشر کرد که بر اساس آن تنها در فاصله یک ماهه دهم بهمن تا دهم اسفند، «دست‌کم ۶۷ کولبر» در مرزهای غربی ایران «کشته یا زخمی» شده‌اند.

این در حالی است که به گزارش «کولبرنیوز» در فاصله ١١ تا ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ دست‌کم ۴۸ کولبر در مرزهای مناطق کردنشین ایران بر اثر عواملی همچون، تیراندازی مستقیم، ضرب و شتم، سقوط از ارتفاع، حادثه رانندگی ناشی از تعقیب و گریز و انفجار مین کشته یا زخمی شدند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط «کولبر نیوز»، در سال گذشته میلادی، یعنی از دی ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ خورشیدی، در مجموع ۲۹۹ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای جاده‌ای استان های آذربایجان غربی، کردستان، و کرمانشاه بر اثر عواملی همچون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی، ریزش بهمن، سرمازدگی، رفتن روی مین، و پرت شدن از ارتفاعات کشته و یا زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG