لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۴:۰۶

اوباما: کنگره بیمه بیکاری را تمدید کند


باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از کنگره خواست تا بیمه اضطراری بیکاری را – که وی «شاهرگ حیاتی اقتصادی» برای بیش از یک میلیون نفر از مردم آمریکا می داند – تمدید کند.

آقای اوباما اعضای جمهوریخواه کنگره را سرزنش کرد که بدون تمدید مزایای موکلان خود، به تعطیلات آخر سال رفته اند. وی گفت چنانچه نمایندگان مزایای بیکاری را تصویب کنند، وی آن را برای سه ماه دیگر امضا خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در پیام رادیویی هفتگی خود گفت ندادن امنیت مالی به افراد جویای کار یا کسانی که در حال یادگیری مهارت های کاری جدید هستند «عملی ظالمانه است». وی افزود پایان دادن به بیمه بیکاری روند بهبود اقتصاد کشور را – که در حال ایجاد مشاغل مورد نیاز مردم است – کند خواهد کرد.

آقای اوباما گفت تصمیم سال نوی جمهوریخواهان باید این باشد که بی درنگ « کار درست را انجام دهند»، و «شاهرگ حیاتی اقتصادی» را احیا کنند.

در پیام هفتگی جمهوریخواهان، گرِگ هارپر نماینده جمهوریخواه از ایالت می سی سی پی مجلس سنا را به تصویب قانون موسوم به «قانون گابریلا میلر برای پژوهش های اولیه کودکان» فراخواند.

این قانون که ماه گذشته به تصویب مجلس نمایندگان رسید، خواستار تأمین بودجه برای پژوهش های مربوط به کودکان در انستیتوی ملی بهداشت آمریکاست.
XS
SM
MD
LG