لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۲:۰۹

وام قرض الحسنه نیازمندان، به وزرای دولت قبلی تعلق گرفت


حمید بقایی، سرپرست سابق نهاد ریاست جمهوری در کنار احمدی نژاد
حمید بقایی، سرپرست سابق نهاد ریاست جمهوری در کنار احمدی نژاد

یک مقام نهاد ریاست جمهوری ایران از ارائه وام قرض الحسنه مخصوص نیازمندان از صندوقی در این نهاد به برخی از وزرا و مقامات دولت محمود احمدی نژاد خبر داد. پرداخت وام از سوی این صندوق با عنوان کمک به نیازمندان صورت گرفته‌ است.

مسئول هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان نهاد ریاست جمهوری و مدیران ارشد کشور، درباره تخلفات «صندوق شهیدان رجایی و باهنر» نهاد ریاست جمهوری به خبرگزاری ایسنا گفت: « رقم‌هایی که ادعا شده به شکل غیرقانونی در وجه افراد کارسازی شده قابل توجه است و متأسفانه تحت عنوان افراد نیازمند به برخی از مقامات و وزرا و گاه افراد خاص بخشیده شده است.»

به گفته محمد رضا جلیلیان، این اتفاقات در ماه‌های آخر دولت قبلی رخ داده است و تعدادی از این افراد حتی یک ریال از وام‌های دریافتی خود را بازنگردانده‌اند.

پیش از این خبرگزاری ایرنا به نقل از یک منبع آگاه خبرداده بود که حمید بقایی، مسئول نهاد ریاست جمهوری در دولت احمدنژاد، صندوق شهیدان رجایی و باهنر را یک صندوق خصوصی دانسته است.

انتشار اخبار گرفتن وام از این صندوق توسط مقامات دولت پشین در حالی منتشر شده است پیشتر نیز شایعاتی درباره وجود نام اسفندیار رحیم مشایی و برخی از مقامات دولت احمدی‌نژاد در میان لیست بدهکاران بانکی شنیده شده بود.

صندوق قرض الحسنه شهیدان رجایی و باهنر به عنوان یک موسسه عمومی، در سال ۱۳۶۵ در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

XS
SM
MD
LG