لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۳:۰۳

وزیر خارجه آلمان برای پیشگیری از تشدید تنش‌ها به اسرائیل می‌رود


آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان
آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان

آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین، اعلام کرد که برای گفتگو در مورد چگونگی جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه پس از حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی، به اسرائیل سفر خواهد کرد.

او در یک کنفرانس خبری با ایمن صفدی، همتای اردنی خود گفت: «برای ما به عنوان دولت فدرال آلمان بسیار مهم است که در این زمان‌ حساس، برای کمک به کاهش تنش‌ها در کل منطقه همکاری کنیم.» 

جمهوری اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین، بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد به سوی اسرائیل پرتاب کرد. به گفته مقام‌های اسرائیل و ایالات متحده، بسیاری از این موشک‌ها و پهپادها از سوی دفاع ضدهوایی اسرائیل و نیز با کمک نیروهای هوایی شماری از کشورها مانند آمریکا، بریتانیا، فرانسه و اردن در هوا منهدم شدند.

آنالنا بائربوک که در پاییز سال گذشته با فرانسه و دیگر متحدان آلمان در اتحادیه اروپا برای تمدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی اقدام کرده بود، افزود: شماری از مقامات اروپایی گفته‌اند که تمدید تحریم‌های کنونی اتحادیه اروپا که تولید پهپاد جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار می‌دهند، بررسی خواهند کرد.

وزیر خارجه آلمان ابراز امیدواری کرد که اعضای اتحادیه اروپا این گام را بردارند.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است در مورد تنش‌ها در خاورمیانه در نشستی مجازی شرکت کنند.

آنالنا بائربوک پیشتر و در واکنش به حمله جمهوری اسلامی گفته بود اسرائیل نشان داده که قدرتمند است و می‌تواند با کمک متحدان قوی خود یک شبه حمله را دفع و از خود دفاع کند.

او گفت که جمهوری اسلامی «به خاطر رفتار تهاجمی خود؛ یعنی تلاش برای بی‌ثبات کردن کل منطقه، منزوی شده است.»

خانم بائربوک از جمهوری اسلامی خواست تا از حملات بیشتر از جمله از طریق نیروهای نیابتی خود بپرهیزد چرا که تشدید تنش‌های منطقه‌ای پیامدهای «غیرقابل محاسبه‌ای» در پی خواهد داشت.

دولت آلمان روز دوشنبه ۲۷ فروردین، در پی حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل، سفیر جمهوری اسلامی در این کشور را فرا خواند.

XS
SM
MD
LG