لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۹:۴۰

شرایط هند سبب کاهش سفر زنان به آن کشور شده است


معترضان به تجاوز گروهی مرگبار به یک زن جوان هندی خواهان تغییر روند دادرسی در این خصوص شدند، دهلی نو، فوریه ۲۰۱۳
معترضان به تجاوز گروهی مرگبار به یک زن جوان هندی خواهان تغییر روند دادرسی در این خصوص شدند، دهلی نو، فوریه ۲۰۱۳
نتایج یک پژوهش تازه نشان داده که شمار زنان غیرهندی که از هند دیدار می کنند طی ۳ ماه گذشته بیش از یک سوم کاهش یافته است. سبب کاهش شمار گردشگران زن از هند، تعرض جنسی به چند زن بوده که توجه جهان را معطوف خود کرد.

اداره صنعت و بازرگانی هند در گزارش این هفته خود می گوید تعداد گردشگرانی که به هند سفر می کنند (اعم از زن یا مرد)، امسال در مجموع ۲۵ درصد کاهش یافته است.

این گزارش بر مبنای نظرسنجی از بیش از ۱۲۰۰ راهنمای تورهای مسافرتی در سراسر هند تهیه شده است. این عده در پاسخ به پرسش های نظرسنجی گفته اند که نگرانی نسبت به ناامنی در هند، بسیاری از گردشگران را برآن داشته که امسال به کشورهای آسیایی دیگری چون مالزی و تایلند سفر کنند، در حالی که این فصل از سال، تا سال گذشته زمان مسافرت گردشگران بسیاری به هند بوده است.


بیش از ۷۰ درصد راهنمایان تورهای مسافرتی گفته اند طی سه ماه اخیر تعدادی از مسافرانی که از مدت ها پیش برای سفر به هند برنامه ریزی کرده بودند، که اغلب آنها زنان استرالیایی، کانادایی و آمریکایی هستند، برنامه سفر خود به هند را لغو کرده اند.

به نظر می رسد که در پی انتشار خبر تجاوز گروهی مرگبار به دختر ۲۳ ساله هندی در اتوبوسی در دهلی نو که ماه دسامبر سال گذشته اتفاق افتاد و به اعتراض هزاران تن از مردم انجامید، نگرانی نسبت به دیدار از هند را در میان غربی ها افزایش یافته است.



،
XS
SM
MD
LG