لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۳:۵۶

دو دادگاه در کاشان علی مصلحی، روزنامه‌نگار، را به شش سال و دو ماه حبس محکوم کردند


آرشیو.
آرشیو.

علی مصلحی، روزنامه‌نگار ساکن کاشان، در دو رای صادره از سوی دادگاه‌های انقلاب و کیفری به مجموع شش سال و دو ماه حبس محکوم شده است.

سعید غلامیان، وکیل این روزنامه‌نگار، روز یکشنبه ٢٧ اسفند با انتشار پستی در رسانه اجتماعی ایکس ضمن اعلام این خبر گفت موکلش «در دادگاه انقلاب کاشان به ۱۵ ماه و یک روز و با اتهام توهین به رهبری و هفت ماه و یک روز به اتهام تبلیغ علیه نظام» محکوم شده است.

رای مزبور، به گفته آقای غلامیان، به مدت پنج سال قابل تعلیق است.

این وکیل دادگستری در ادامه افزوده که موکلش «همچنین در دادگاه کیفری ۲ کاشان به اتهام توهین به مقدسات به سه سال و یک ماه و با اتهام نشر اکاذیب به یک سال و سه ماه حبس» محکوم شده است.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هرانا، علی مصلحی ٢٩ تیر ماه سال جاری از سوی نیروهای حکومتی در کاشان بازداشت و در مرداد از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان این شهر منتقل شد.

این روزنامه‌نگار که پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌هایش سابقه بازداشت و برخورد قضایی را داشته است، روز اول مهرماه با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان کاشان آزاد شد.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران، بتازگی از مجازات‌های بی‌جا» علیه روزنامه‌نگاران که به وسیله مقامات جمهوری اسلامی اعمال می‌شود انتقاد کرده است.

او از قوه قضاییه جمهوری اسلامی خواسته که «اجازه دهند روزنامه‌نگاران بر اساس اسناد بین‌المللی که ایران باید به آنها پایبند باید باشد، آزادانه فعالیت کنند.»

به گزارش «کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران» ، ایران به عنوان «بدترین زندان روزنامه‌نگاران جهان» در سال ۲۰۲۲ معرفی شده بود.

XS
SM
MD
LG