لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۰:۳۹

تبعات حملات جمهوری اسلامی به اسرائیل؛ پروازهای بسیاری از فرودگاه‌های کشور لغو شد


تصویری از یک هواپیمای ایرباس ای ۳۳۰ در فرودگاه مهرآباد (آرشیو)
تصویری از یک هواپیمای ایرباس ای ۳۳۰ در فرودگاه مهرآباد (آرشیو)

در پی حملات بی‌سابقه جمهوری اسلامی به اسرائیل، پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد، اصفهان، شیراز، بوشهر، ایلام، سنندج، تبریز، اردبیل، ارومیه، کرمانشاه، خرم‌آباد، اهواز، آبادان، همدان، شهرکرد، و دزفول تا ساعت ۶ صبح دوشنبه ٢٧ فروردین لغو شد.

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اعلام کرد پروازهای این فرودگاه از ساعت ٢ بامداد یکشنبه تا ساعت ۶ صبح دوشنبه ٢٧ فروردین لغو شده‌اند.

این در حالی است که شرکت هواپیمایی اتریش نیز روز یکشنبه کلیه پروازهای خود به تل‌آویو، اربیل، و امان (پایتخت اردن) را تا روز دوشنبه فورا به حالت تعلیق در آورد.

طبق بیانیه این شرکت، مسیرهای هوایی طولانی از طریق آسمان خاورمیانه نیز به دلیل بسته‌شدن حریم هوایی کشورهای منطقه تغییر خواهند یافت.

همچنین لوفت‌هانزا کلیه پروازهای خود به امان، بیروت، اربیل، و تل‌آویو را دست‌کم تا روز دوشنبه به حالت تعلیق درآورد.

لوفت‌هانزا و شرکت هواپیمایی اتریش پیش‌تر کلیه پروازهای خود از مبدا و به مقصد تهران را تا روز جمعه ٣١ فروردین به حالت تعلیق در آورده بودند.

ارتش اسرائیل در واپسین ساعات روز شنبه ۲۵ فروردین اعلام کرد جمهوری اسلامی با شلیک دهها پهپاد به اسرائیل حمله کرده است.

وزارت دفاع اسرائیل حمله پهپادی جمهوری اسلامی را تایید و اعلام کرد که ایران پهپادها را از داخل خاک خود به سمت اسرائیل پرتاب کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل تاکید کرده که در بحبوحه حمله مستقیم جمهوری اسلامی ایران، تعدادی پهپاد و موشک از عراق و یمن پرتاب شد اما هیچ یک وارد حریم هوایی اسرائیل نشد.

XS
SM
MD
LG