لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۵:۰۴

گزارش‌ رسانه‌ها از شتاب تورم در دولت رئيسی؛ آجیل از دسترس خارج شد


بازار أجیل - ایلنا
بازار أجیل - ایلنا

وبسایت تجارت نیوز در گزارشی از روند تورم در دولت ابراهیم رئیسی نوشته است که در دو سال و نیم گذشته تخمه ۴۰۰ درصد و پسته ۱۸۳ درصد گران شدند تا آجیل به یکی از لاکچری‌ترین خوراکی‌های موجود در سبد معیشت خانوارها تبدیل شود.

بنابر گزارش این رسانه آمارهای رسمی نشان می‌دهد که از ابتدای دولت رئیسی تا پایان بهمن ۱۴۰۲، تورم آجیل در محصولات مختلف زیر ۱۰۰ درصد نبوده است.

این گزارش نشان می‌دهد که پسته با ۱۸۳ درصد، مغز بادام با ۱۱۳ درصد، مغز گردو با ۱۰۰ درصد و کشمش با ۲۴۷ درصد افزایش قیمت مواجه شده‌اند.

این وبسایت اقتصادی همچنین گزارش کرده است که بررسی قیمت لبنیات در ۲.۵ سال فعالیت دولت ابراهیم رئیسی نشان می‌دهد که محصولات مختلف بین ۱۵۰ تا ۲۶۵ درصد تورم داشته‌اند.

در بین محصولات لبنی شیر پاستوریزه با ۲۶۵ درصد، بیشترین تورم لبنیات را داشته است. همچنین کمترین میزان تورم با ۱۵۰ درصد مربوط به خامه بوده است.

تورم اعلام شده برای کره و پنیر ۱۷۵ درصد، ماست و دوغ ۱۵۳ درصد و شیر خشک ۲۲۳ درصد بوده است.

بنابرگزارش‌ها بخش قابل توجهی از این افزایش قیمت‌ها در سال جاری رخ داده است. این در حالی است که در شروع سال جاری، علی خامنه‌ای با نامگذاری سال به نان «مهار تورم، رشد تولید» خواستار کنترل افزایش قیمت‌ها شده بود.

XS
SM
MD
LG