لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۲:۴۷

جمهوری اسلامی و سوریه در پرونده قتل یک شهروند آمریکایی مقیم اسرائیل ۱۹۱ میلیون دلار جریمه شدند


نیروی اسرائیلی - آرشیو
نیروی اسرائیلی - آرشیو

دادگاهی در آمریکا، جمهوری اسلامی و سوریه را به پرداخت ۱۹۱ میلیون دلار به دلیل قتل یک شهروند آمریکایی مقیم اسرائیل به دست شبه‌نظامیان حماس در سال ۲۰۱۸ میلادی محکوم کرد.

به گزارش شبکه خبری «فاکس نیوز»، دادگاه ناحیه واشنگتن در پایتخت ایالات متحده روز پنجشنبه گذشته نهم فروردین، رای داد که خانواده و ورثه «آری فولد» به دلیل حمایت جمهوری اسلامی و سوریه از تروریسم، مستحق دریافت غرامت هستند.

بر اساس این گزارش، حکومت ایران و سوریه وکیل یا وکلایی را برای شرکت در نشست دادگاه نفرستاده بودند و همین مسئله به صورت خودکار باعث صدور حکم شد.

رویس لمبرت، قاضی ارشد، در این حکم نوشت: جمهوری اسلامی ایران و سوریه بار دیگر از حماس حمایت مادی کردند و از این طریق، قتل وحشیانه شوهر، پدر، پسر و برادر شاکیان را تسهیل کردند.

آری فولد که زمان قتل ۴۵ ساله داشت، در منطقه یهودی‌نشین کرانه باختری کشته شد. یک فلسطینی ۱۷ ساله او را با ضربات چاقو کشت.

آقای فولد پدر چهار فرزند بود. او پس از اینکه مورد حمله قرار گرفت، تا پیش از جان باختن به دنبال مهاجمش دوید. یک عابر به سمت مهاجم شلیک کرد و سپس او بازداشت شد.

در شرایطی که بعید است خانواده و ورثه آری فولد بتوانند حکومت‌های جمهوری اسلامی و سوریه را به پرداخت غرامت وادار کنند، ایالات متحده روش‌های مختلفی برای دریافت غرامت دارد.

XS
SM
MD
LG