لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۶:۱۶

بازداشت زن مخالف شرکت در انتخابات؛ کاربران: دختر خیابان ولیعصر کجاست؟


تبلیغات حکومتی جمهوری اسلامی برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات
تبلیغات حکومتی جمهوری اسلامی برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات

در پی انتشار گزارش‌هایی درباره بازداشت «خشونت‌آمیز» زنی در خیابان ولیعصر که روسری و لباس بالاتنه‌اش را به نشانه مخالفت با شرکت در رای‌گیری از تن درآورد، کاربران با راه‌اندازی پویشی با هشتگ «دختر خیابان ولیعصر» خواستار مشخص‌شدن هویت، وضعیت و سلامت او شدند.

به گزارش رادیو فردا، دختر خیابان ولیعصر بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن داشته و با موهای بلند مش کرده و قدی حدود ۱۶۰ سانتیمتر در برابر دوربین صدا و سیما با درآوردن روسری و لباس بالاتنهٔ خود فریاد زده است: «رأی بی‌رأی، ما رأی نمی‌دهیم.»

این رویداد در پارک دانشجو و در جریان برگزاری تریبون آزاد (برای انتخابات) رخ داده است.

رادیو فردا به نقل از یک دستفروش حاضر در صحنه گزارش کرده که چندین مامور حکومتی روی سر این زن ریخته و او را داخل ماشین ون کشیده و با خود برده‌اند.

کاربران از «ضرب و شتم شدید» این زن در جریان بازداشتش به وسیله ماموران حکومتی خبر داده‌ بودند.

انتشار این خبر با واکنش کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده و آنها بر اطلاع‌رسانی درباره هویت این زن تاکید کرده‌اند.

کاربری به نام شهره ضمن حمایت از «عمل شجاعانه» این دختر نوشت: «برای مشخص‌شدن هویت، وضعیت و سلامت دختر خیابان ولیعصر به این پویش بپیوندید. دختر خیابان ولیعصر کجاست؟ نامش چیست؟ ازعمل شجاعانه این دختر حمایت کنیم، قدرت ما درحمایت ما از یکدیگر است.»

کاربری به نام مهاجر نوشت: «دختر خیابان ولیعصر را در روز روشن دزدیدند و سوار ون کردند.»
کاربر دیگری به نام تارا نوشته: «دختر خیابان ولیعصر کجاست؟ کیست؟»

کاربری با نام پیروز نهاوندی هم با اشاره به بازداشت این زن به وسیله «نیروهای لباس شخصی» نوشته: «تاکنون از محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست.»

برخی دیگر از کاربران هم درباره «بایکوت خبری» و رقم خوردن «جنایت دیگری» درباره زن بازداشت‌شده در خیابان ولیعصر هشدار دادند.

کاربری به نام لیلیان نوشته « براساس گزارشات پنج مأمور امنیتی با ماسک سیاه اقدام به ضرب وشتم دختر می‌کنند،او را سوار یک ون سفید کردند و ربودند تا این لحظه از هویت دختر و سرنوشت او خبر نداریم اجازه ندیم این خبر بایکوت شود. همه باید پیگیر سرنوشت این دختر باشیم تا در سکوت جنایت دیگری رقم نزنند.»

قرار است دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در ایران برگزار شود.

بسیاری از کنشگران و نهادهای سیاسی در ایران این انتخابات را «بی‌ثمر» دانسته و آن را تحریم کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG