لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۸:۵۸

پلیس اصفهان از بازداشت «عوامل ضرب و شتم  آمر به معروف» و پلمب یک واحد صنفی خبر داد


درگیری با یک «آمربه معروف» در میدان نقش جهان اصفهان
درگیری با یک «آمربه معروف» در میدان نقش جهان اصفهان

در ادامه اقدامات قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی به منظور تحمیل حجاب اجباری، یک سازمان امنیتی انتظامی در اصفهان از دستگیری «تمامی عوامل دخیل در ضرب و شتم یک آمر به معروف» در میدان نقش جهان و پلمب تعدادی واحد صنفی در این رابطه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌ها در ایران، سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اعلام کرد، افرادی که در دفاع از خود به مقابله با «آمر به معروف» پرداخته بودند را بازداشت و برخی از متصدیان یک واحد صنفی نیز به واسطه حمایت از مردم بازداشت و واحد‌های صنفی مربوطه نیز پلمب شده است.

پیش‌تر خبرگزاری قوه قضاییه به نقل از اسدالله جعفری، رئیس کل دادگستری اصفهان اعلام کرده بود که «در پی ایراد ضرب و شتم چهار نفر به یک نفر آمر به معروف در میدان امام اصفهان و انتشار فیلم آن در فضای مجازی ضمن تشکیل پرونده قضایی در شعبه ویژه دادسرای مرکز استان دستورات لازم صادر شد.»

در روزهای گذشته رسانه‌های ایران اقدام به انتشار ویدیویی کردند که نشان دهنده زد و خورد با یک شخص «ناهی منکر» در میدان نقش جهان اصفهان بود.

وب‌سایت «تابناک» در این رابطه نوشته است: «آن گونه که از صوت‌های درون ویدئو مشخص است، بحث فیلم گرفتن از زنان بی‌حجاب برای گزارش مطرح بوده که به درگیری کشیده است.»

ایجاد مزاحمت برای زنان و دختران در ایران پس از آن شدت گرفته است که حامیان جمهوری اسلامی به توصیه علی خامنه‌ای بیش از پیش «آتش به اختیار» عمل می‌کنند.

شماری از تحلیلگران حمایت‌های همه جانبه دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی را عامل بی‌پروا شدن نیروهایی «آتش به اختیار» دانسته‌اند.

دامنه این بی پروایی به برخورد و مقابله با پلیس انتظامی که یکی از مدافعان سرسخت همین نیروها است نیز کشیده شده است.

در همین رابطه رسانه‌های ایران ۲۳ اسفند ماه با انتشار ویدیویی از درگیری مدافعان حجاب اجباری با پلیس خبر داده بودند.

وب‌سایت «انتخاب» در این رابطه نوشته بود که با وجود آنکه سه قوه اقدامات خاصی برای حمایت از حامیان «امر به معروف و نهی از منکر» انجام داده‌اند، باز هم گروهی از طرفداران «امر به معروف و نهی از منکر» در محدوده پاستور و محوطه نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند و وقتی پلیس قصد پراکنده کردن این گروه را داشت، درگیری بین دو طرف شکل گرفت که در نهایت به زد و خورد انجامید.

XS
SM
MD
LG