لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۹:۰۹

واکنش اسرائیل به حملات راکتی؛ رسانه‌ها می‌گویند سه روستای لبنان بمباران شدند


روستایی در جنوب لبنان و در نزدیکی مرز با اسرائیل پس از یک حمله هوایی اسرائيل در در ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
روستایی در جنوب لبنان و در نزدیکی مرز با اسرائیل پس از یک حمله هوایی اسرائيل در در ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه ۲۵ بهمن، اعلام کرد که جنگنده‌هایش «یک رشته حملات را در لبنان آغاز کردند.»

این اقدام نگرانی‌ها از آغاز جنگ تمام عیار بین اسرائيل و لبنان را پس از ماه‌ها درگیری‌های مرزی و افزایش تنش ناشی از جنگ بین اسرائیل و حماس، افزایش داد.

به گزارش شبکه خبری «سی‌بی‌سی»، ارتش اسرائیل جزئیات بیشتری در مورد این حملات هوایی نداد اما رسانه‌های لبنانی می‌گویند سه روستا هدف حمله قرار گرفتند.

به گفته منابع پزشکی، این حملات ساعاتی پس از آن انجام شدند که شلیک‌ راکت‌هایی از خاک لبنان باعث زخمی شدن چندین تن در شمال اسرائیل شد.

رئیس اورژانس «ستاره داوود سرخ» گفت که هفت تن در حمله به شمال اسرائيل زخمی شدند که پنج تن از آنها در شهر صفد بودند.

یک عکاس خبرگزاری فرانسه نیز پزشکان و سربازانی را مشاهده کرد که با یک هلی‌کوپتر نظامی یک مجروح را از بیمارستانی در صفد خارج کردند.

هیچ گروهی فورا مسئولیت پرتاب حمله راکتی به اسرائیل را برعهده نگرفت، اما حزب‌الله لبنان، گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی، در چند ماه گذشته بارها به شمال اسرائيل حمله کرده است. اسرائيل نیز به این حملات پاسخ داده و ده‌ها تن از اعضای این گروه را کشته است.

درگیری‌های مرزی باعث شده است که هزاران تن از اسرائيلی‌های ساکن شمال این کشور مجبور شوند خانه‌های خود را ترک کنند و همین امر فشار بر دولت اسرائیل برای مقابله به حملات راکتی حزب‌الله لبنان را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، از زمان آغاز جنگ حماس و اسرائیل، دست‌کم ۲۴۳ تن در لبنان کشته شده‌اند که بیشتر آنها نیروهای حزب‌الله، و ۳۰ تن نیز غیرنظامی بودند.

بر اساس آمار رسمی اسرائیل، تاکنون ۹ سرباز و ۶ غیرنظامی در شمال اسرائيل کشته شده‌اند.

XS
SM
MD
LG