لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۵:۴۰

حزب‌الله لبنان می گوید از اسرائیل انتقام خواهد گرفت


رسانه های دولتی لبنان خبر دادند که شمار غیرنظامیان کشته شده این کشور در پی دو حمله هوایی اسرائیل به ۱۰ تن افزایش یافته است
رسانه های دولتی لبنان خبر دادند که شمار غیرنظامیان کشته شده این کشور در پی دو حمله هوایی اسرائیل به ۱۰ تن افزایش یافته است

رسانه های دولتی لبنان روز پنجشنبه ۲۶ بهمن، خبر دادند که شمار غیرنظامیان کشته شده این کشور در پی دو حمله هوایی اسرائیل به ۱۰ تن افزایش یافته است. در مقابل، حزب‌الله لبنان که تحت حمایت جمهوری اسلامی است، متعهد شده است که حملاتی را که در شهر نبطیه و یک روستا در جنوب لبنان انجام شد، تلافی کند.

این حملات هوایی روز چهارشنبه ۲۵ بهمن، و در پاسخ به حملات راکتی گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان انجام شده بودند که در جریان آن یک سرباز اسرائیلی کشته شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، خبرگزاری لبنان نوشت که در نبطیه، بخشی از یک ساختمان تخریب شد و هفت تن از اعضای یک خانواده از جمله یک کودک کشته شدند.

بر اساس این گزارش، در روستای صوانه در جنوب لبنان هم یک زن و دو فرزند خردسالش کشته شدند.

آسوشیتدپرس اشاره کرد که در پی جملات هوایی چهارشنبه سه شبه نظامی حزب الله لبنان هم کشته شدند.

در همین حال، حسن فضل الله، یکی از مقامات ارشد حزب‌الله و عضو پارلمان لبنان، روز پنجشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که اسرائیل «تاوان این جنایات را خواهد پرداخت.»

حزب‌الله لبنان پس از حملات شبه نظامیان حماس به اسرائیل درروز ۱۵ مهر، با انجام حملات راکتی به شمال این کشور، از این گروه شبه نظامی حمایت کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان با واکنش نظامی اسرائیل مواجه شده است.

XS
SM
MD
LG