لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۳۳

مایکروسافت: چین از حساب‌های جعلی، برای تغییر نتایج انتخابات‌ مهم دنیا به نفع خود استفاده می‌کند


مایکروسافت در گزارشی اعلام کرد که چین از حساب‌های جعلی رسانه‌های اجتماعی برای نظرسنجی از رأی‌دهندگان آمریکایی در مورد آنچه در موردش اختلاف‌نظر دارند استفاده می‌کند تا بتواند تفرقه ایجاد کند و احتمالاً بر نتیجه انتخابات آمریکا، کره جنوبی و هند به نفع خود تأثیر بگذارد.

مایکروسافت می‌گوید چین همچنین استفاده از محتوای تولید‌شده با هوش مصنوعی را برای پیشبرد اهداف خود در سراسر جهان افزایش داده است.

بر اساس گزارشی که تیم اطلاعاتی تشخیص تهدیدات این شرکت در روز جمعه، هفدهم فروردین منتشر کرد، انتظار می‌رود گروه‌های سایبری تحت حمایت دولت چین، انتخابات مهم سال ۲۰۲۴ را هدف قرار دهند و کره شمالی نیز در این امر دخالت دارد.

مایکروسافت در این گزارش گفته است که چین قبلاً در انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان در ماه ژانویه تلاش کرده بود تا یک کارزار اطلاعات نادرست را توسط هوش مصنوعی راه‌اندازی کند.

این شرکت فن‌آوری گفت این اولین‌باری است که شاهد آن بود که یک نهاد وابسته به دولت از محتوای تولید‌شده توسط هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر انتخابات کشوری خارجی بهره‌برداری ‌می‌کرد.

مایکروسافت افزود گروه‌های چینی همچنان به کارزارهای نفوذ خود میان رأی‌دهنده‌های آمریکایی ادامه می‌دهند.

در این بیانیه آمده است که گروه‌های مورد حمایت پکن از طریق حساب‌های رسانه‌های اجتماعی برای طرح «پرسش‌های تفرقه‌انگیز» استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند مسائلی را که رأی‌دهندگان آمریکایی بر سر آن اختلاف دارند شناسایی می‌کنند.

مایکروسافت همچنین از افزایش استفاده از مجریان خبری تلویزیونی تولید شده توسط هوش مصنوعی خبر داده است؛ تاکتیکی که جمهوری اسلامی ایران نیز از آن استفاده کرده است.

در بهمن سال ۱۴۰۲، مایکروسافت اعلام کرد که هکرهای تحت رهبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پخش گزارش دروغین «دیپ فیک» که توسط هوش‌ مصنوعی ساخته شده بود، برنامه این شبکه تلویزیونی امارات را مختل کردند.

در این عملیات سایبری، گوینده جعلی این خبر ساختگی عکس‌های تایید نشده‌ای را نشان داد و ادعا کرد که فلسطینی‌هایی را نشان می‌دهد که در جریان حملات ارتش اسرائیل به غزه مجروح و کشته شده‌اند.

مایکروسافت در گزارش جدید خود گفته است که این مجریان اخبار توسط ابزار «کَپ کات» ایجاد شده‌اند که توسط شرکت چینی «بایت دنس»، مالک «تیک تاک» توسعه داده شده است.


در اسفند ماه ۱۴۰۲، مجلس نمایندگان آمریکا یک طرح قانونی دو حزبی را تصویب کرد که به‌موجب آن شرکت مالک اپلیکیشن «تیک‌تاک» در صورت خودداری از فروش این رسانه اجتماعی، با ممنوعیت فعالیت در آمریکا رو‌به‌رو خواهد شد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته است اگر این قانون پس از تصویب سنا به کاخ سفید بیاید، آن را امضاء خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG