لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۸:۰۵

نانسی پلوسی از رای‌گیری در کنگره درباره دو طرح عظیم اقتصادی طی این هفته خبر داد


نانسی پلوسی - آرشیو
نانسی پلوسی - آرشیو

رییس مجلس نمایندگان می‌گوید دو طرح عظیم اقتصادی در هفته جاری در مجلس نمایندگان ایالات متحده به رای گذاشته خواهد شد.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان، این هفته را هفته‌ای پرماجرا توصیف کرد و گفت که قرار است در این هفته درباره طرح هزار میلیارد دلاری زیرساخت‌های کشور و یک بسته عظیم ۳۵۰۰ میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی رای‌گیری شود.

دستور کار جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، به نام «بازسازی بهتر»، این هفته در کنگره با آزمونی جدی مواجه است.

رهبران کنگره در مورد زمان رأی‌گیری برای طرح فراحزبی زیرساخت‌های کشور ، بازسازی جاده‌ها، پل‌ها، و دیگر پروژه‌ها مذاکره می‌کنند. اما برخی از نمایندگان دموکرات می‌گویند، اگر طرح بزرگ‌تر ۳۵۰۰ میلیارد دلاری هزینه‌های اجتماعی به رأی گذاشته نشود، به این طرح نیز رای نخواهند داد.

نانسی پلوسی، یک‌شنبه در گفت‌وگو با تلویزیون ای‌بی‌سی، شکاف میان دموکرات‌ها را انکار کرد و‌ گفت کار در مورد این دو طرح طی این هفته انجام می‌شود.

پلوسی گفت: «این در مورد میانه‌روها و یا ترقی‌خواهان نیست، کل دموکرات‌ها به جز تعداد کمی که من به قضاوتشان احترام می‌گذارم، از دیدگاه جو بایدن حمایت می‌کنند و‌ ما این هفته آن را پیش می‌بریم و تصویب می‌کنیم.»

همچنین، همراه با تمام شدن پول دولت در نیمه اکتبر، کنگره باید محدودیت بدهی کشور را نیز بالا ببرد تا بتواند پول قرض کند و هزینه‌های گسترده‌ای را که از قبل تصویب کرده بپردازد.

جمهوری‌خواهان گفته‌اند آنها مخالف افزایش سقف بدهی‌های سرسام‌آور کشور هستند و چون با طرح ۳۵۰۰ میلیارد دلاری دولت بایدن مخالفند،‌ از افزایش سقف بدهی حمایت نمی‌کنند.

میچ مک‌کانل گفت: «با اقتصاد ما رولت روسی بازی نکنید. سقف بدهی را برای پرداخت همه آن چه تمام سال مشغول بودید، بالا می‌برید.»

ممکن است در صورت عدم تصویب هزینه دولت، بخشی از دولت فدرال تعطیل شود. قرار است امروز، دوشنبه ۵ مهر، سنا در مورد تمدید هزینه دولت و بالا بردن سقف بدهی رأی‌گیری کند، اما انتظار می‌رود توسط جمهوری‌خواهان مسدود شود.

  • 16x9 Image

    شهلا آراسته

    شهلا آراسته در سال ۲۰۰۰، فعالیت خبری خود را در آمریکا با بنیاد تحقیاتی اطلس آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۷ به صدای آمریکا پیوست.

XS
SM
MD
LG