لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۳:۴۴

نامزدی اولین قاضی زن سیاه‌پوست برای عضویت در دیوان عالی ایالات متحده


کتانجی براون جکسون - آرشیو
کتانجی براون جکسون - آرشیو

کمیته قضایی سنای آمریکا روز دوشنبه جلسات بررسی و تایید صلاحیت قاضی «کتانجی براون جکسون» برای عضویت در دیوان عالی ایالات متحده را آغاز کرد.

این جلسات چهار روز به طول می‌انجامد و چنان‌چه به تایید قاضی براون جکسون بیانجامد، وی نخستین قاضی زن سیاه‌پوست عضو دیوان عالی کشور خواهد شد.

قاضی کتانجی براون جکسون ماه گذشته توسط جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، نامزد عضویت در دیوان عالی شد.

دیک دربین، رئیس دموکرات این کمیته، طی بیانیه‌ای در آغاز این جلسه گفت، طی ۲۳۰ سال فعالیت دیوان عالی امریکا که ۱۱۵ قاضی عضو آن بوده‌اند، تنها پنج زن در آن خدمت کرده‌اند و حتی یکی از آنها هم سیاه‌پوست نبوده است.

سناتور دیک دربین، رئیس کمیته قضایی سنا، خطاب به قاضی کتانجی براون جکسون گفت: «شما می‌توانید نخستین آنها باشید. اول بودن همیشه آسان نیست و اغلب باید بهترین‌، و از برخی جهات شجاع‌ترین باشید. بسیاری ممکن است آماده رویارویی با چنین بررسی موشکافانه، و بودن در کانون توجه ملی نباشند، اما حضور و تمایل شما امروز در این جا و در این روند، برای میلیون‌ها امریکایی که خود را در آینه شما می‌بینند الهام‌بخش خواهد بود.»

چاک گراسلی، نفر دوم کمیته قضایی سنا، گفت که قبل از جلسه بارها همکارانش را به ملاقات با قاضی جکسون تشویق، و بر ضرورت احترام کامل در این روند تاکید کرده‌ است.

چاک گراسلی، سناتور جمهوری‌خواه، افزود: «ما بررسی جامع و کاملی از سوابق و ‌دیدگاه‌های قاضی جکسون انجام خواهیم داد و سعی نمی‌کنیم این روند ر ا به نمایشی از ادعاها تبدیل کنیم. بلکه سولاتی را در مورد فلسفه قضایی قاضی جکسون طرح خواهیم کرد.»

انتظار می‌رود عضویت قاضی جکسون ۵۱ ساله توسط سنا، که کرسی‌های آن به طور مساوی میان دو ‌حزب تقسیم شده است، به تایید برسد.

  • 16x9 Image

    شهلا آراسته

    شهلا آراسته در سال ۲۰۰۰، فعالیت خبری خود را در آمریکا با بنیاد تحقیاتی اطلس آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۷ به صدای آمریکا پیوست.

XS
SM
MD
LG