لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۱:۵۷

برخورد دولت با پرستاران معترض؛ معترضان حکم ۶ ماه انفصال از خدمت گرفتند


پرستاران ایرانی
پرستاران ایرانی

روزنامه «اعتماد»، چاپ تهران با اشاره به برگزاری تجمعات اعتراضی متعدد پرستاران از ابتدای سال جاری نوشت که دولت به جای اصلاح مشکلات و توجه به خواسته‌های پرستاران معترض، برای شرکت‌ کنندگان در تجمعات اعتراضی ۶ ماه حکم انفصال از خدمت صادر کرد.

روزنامه اعتماد در شماره امروز، دوشنبه چهاردهم اسفند ماه نوشته است که دبیرکل خانه پرستار این موضوع را تایید کرده و گفته که «۶ ماه انفصال از کار در شرایطی که با مشکلِ کمبودِ پرستار مواجهیم و مردم هر روز از این وضع آسیب می‌بینند، چگونه توجیه می‌شود؟»

این روزنامه همچنین به نقل از پرستار یکی از بیمارستان‌های شهر تهران نوشته که حجم کار پرستاران طی ماه‌های اخیر به صورت اجباری افزایش یافته و با وجود استعفای حدود ۵ پرستار، مسئولان بیمارستان هیچ نیروی جدیدی به جای مستعفی‌ها جذب نکرده‌اند.

این اقدام دولت در حالی است که رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور امروز در مصاحبه‌ای حداقل میزان مهاجرت پرستاران در سال را ۲۷۰۰ نفر اعلام کرده و گفته که بسته «ماندگاری پرستاران» برای جلوگیری از مهاجرت پرستاران در حال تدوین است.

کادر درمان در ایران با چالش‌های فراوانی از جمله نامشخص بودن برخی قراردادهای کار معین، دیرکرد در پرداخت حقوق و مزایا، نامتناسب بودن برخی تعرفه‌های خدماتی روبرو هستند.

XS
SM
MD
LG