لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۳:۵۴

او.جی.سیمپسون، جنجالی‌ترین ستاره فوتبال آمریکایی، در سن ۷۶ سالگی درگذشت


خانواده او.جی. سیمپسون، هنرپیشه و ستاره فوتبال آمریکایی، روز پنجشنبه ۲۳ فروردین، در پستی در رسانه‌های اجتماعی از درگذشت او خبر دادند.

آنها اعلام کردند که «پدرمان، اورنتال جیمز سیمپسون، روز چهارشنبه ۲۲ فروردین، در نبرد با سرطان تسلیم شد.»

او. جی. سیمپسون توسط هئیت منصفه دادگاهی در لس آنجلس در سال ۱۹۹۵ میلادی در یک محاکمه جنجالی که «محاکمه قرن» توصیف شد، تبرئه شد.

سیمپسون متهم شده بود همسر سابقش و دوستش را در سال ۱۹۹۴ با چاقو کشته است.

او از آغاز تشکیل پرونده خود را «صد در صد بی‌گناه» خواند.

محاکمه او افکار عمومی در آمریکا متوجه خود کرده بود. در کاخ سفید، بیل کلینتون، رئیس جمهوری وقت، قرائت حکم بی‌گناهی او را از تلویزیون تماشا کرد.

با این همه، خانواده همسر و دوست مقتولش او را به یک دادگاه مدنی کشاندند. در سال ۱۹۹۷، هیئت منصفه سیمپسون را مسئول مرگ آنها اعلام کرد و محکوم به پرداخت ۳۳.۵ میلیون دلار غرامت شد.

جنجال‌آفرینی سیمپسون در این جا ختم نشد. او در سال ۲۰۰۸، درست سیزده سال پس از تبرئه شدنش در دادگاه قتل، توسط هیئت منصفه‌ای در لاس وگاس به اتهاماتی از جمله آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه در یک هتل کازینو به ۳۳ سال زندان محکوم شد.

اما در سال ۲۰۲۱ در سن ۷۴ سالگی به دلیل رفتار خوب در زندان آزاد شد.

اورنتال جیمز سیمپسون در ۹ ژوئیه ۱۹۴۷ در سانفرانسیسکو به دنیا آمد. او از سن ۲ تا ۵ سالگی مجبور بود به علت راشیتیسم از بریس‌های پا استفاده کند اما به قدری بهبود یافت که به یکی از مشهورترین بازیکنان فوتبال در تمام دوران تبدیل شد.

او در ماه مه ۲۰۲۳، در رسانه «ایکس» نوشت که اخیراً «به سرطان مبتلا شده است» و «باید تحت شیمی‌درمانی قرار گیرد.» اما به نوع سرطان اشاره نکرد.

XS
SM
MD
LG