لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۱:۵۴

تجمع اعتراضی همزمان با انتخابات؛ کارکنان فلات قاره در لاوان خواستار تحقق مطالبات بی‌پاسخ خود شدند


تجمع کارکنان رسمی شرکت نفت فلات قاره در لاوان
تجمع کارکنان رسمی شرکت نفت فلات قاره در لاوان

کانال «افکار نفت» پایگاه اطلاع رسانی مطالبات کارکنان رسمی صنعت نفت ایران از برگزاری تجمع اعتراضی کارکنان نفت فلات قاره در حزیره «لاوان»‌ در روز جمعه ۱۱ اسفند، خبر داد و نوشت: «همکاران محترم مصادف با انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با تجمع صنفی، مطالبات بی‌پاسخ خود را طلب کردند.»

بر همین اساس، اعلام شده است که «برکناری نفوذی‌ها و مدیران نالایق، حذف سقف‌حقوق، اصلاح کف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰، پرداخت بک-پی ماده۱۰ و عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی» از مطالبات تجمع‌کنندگان بوده است.

براساس این گزارش، در سالیان اخیر، به موازات وخامت شرایط زندگی کارگران و دیگر مزدبگیران، اعتراضات صنفی بسیاری در مناطق مختلف ایران انجام شده و کارکنان شرکت نفت فلات قاره در مناطق گوناگون نیز همچون سایر صنوف اقدام به برگزاری تجمعات منظم هفتگی کرده‌اند.

در همین راستا، شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) پیش‌تر از تجمع اعتراضی شماری از کارگران ارکان ثالث و پشتیبانی شرکت های پیمانکاری در پالایشگاه‌های پنجم، ششم و نهم مجتمع گاز پارس جنوبی در روز پنجم اسفند خبر داده بود.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت (ارکان ثالث) همچنین اشاره کرده بود که کارگران ارکان ثالث نفت روز ۲۸ بهمن تجمع هایی را در مقابل دفتر ریاست جمهوری در تهران، ساختمان مرکزی ملی حفاری در اهواز و همچنین دکل‌های حفاری مناطق مختلف عملیاتی برگزار کردند.

کارکنان رسمی شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه عملیاتی لاوان روز ۱۵ دی نیز برای رسیدگی به مطالبات خود تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.

چهارشنبه نهم اسفند هم در ویدیویی که در کانال های تشکل های مستقل کارگری منتشر شد، کارگران پتروشیمی مارون با خطاب قرار دادن استاندار خوزستان اعلام کردند که کارفرما قلدری می‌کند و نمی‌توان با او گفتگو کرد.

تنها توضیحی که در کنار این ویدیو آمده بود این بود که کارگران پتروشیمی مارون تجمع و اعتصاب کردند ولی از جزییات مطالبات آنان چیزی منتشر نشده است.

XS
SM
MD
LG