لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۷:۵۸

حمایت معاون رئیسی از صدیقی: تخریب ناجوانمردانه یک چهره انقلابی است


 تصویر مرتبط با زمین‌خواری کاظم صدیقی
تصویر مرتبط با زمین‌خواری کاظم صدیقی

محسن منصوری، معاون اجرایی ابراهیم رئیسی، خبرهای منتشر شده درباره کاظم صدیقی را «تخریب ناجوانمردانه یک چهره انقلابی» دانسته و گفته است: «آیت‌الله صدیقی از روحانیون انقلابی عصر ما است که در مسئولیت‌های متعدد، جز به خدمت به مردم فکر نکرده است.»

حمایت معاون ابراهیم رئيسی از کاظم صدیقی در حالی است که ماجرای «زمین‌خواری» او و خانواده‌اش همچنان زیر ذره‌بین رسانه‌های داخلی است.

وبسایت نشریه اعتماد روز چهارشنبه بخشهایی از یادداشتی را که ۲۸ اسفند در سایت خبری عصرایران منتشر شده، بازنشر کرده است. در این یادداشت با اشاره به گفتگوی امام جمعه تهران با خبرنگار تلویزیون حکومتی و ادعای «جعل امضای» او برای انتقال سند باغ چهار هزار متری به نام خودش آمده است: «آقای صدیقی حالا که با خبرنگار سیما حرف زدید، به سؤال رسانه‌های دیگر هم جواب دهید.آن کسی که در ساعت ۱۰:۳۰ روز ۱۹ آذر ۱۴۰۲ به دفترخانه رفته و سند انتقال باغ را به موسسه امضا زده چه کسی بوده است؟»

این رسانه همچنین از امام جمعه تهران پرسیده بود: «شما منتشر‌کنندگان خبر درباره خود را به شرارت و تلاش برای ضربه زدن به اعتقادات مردم و لطمه‌زدن به چهره‌های مورد وثوق آنها متهم کردید. در عین حال درباره اتهامی که به شما وارد شده، گفتید بدون این که دادگاهی در این باره حکم دهد، متهم‌تان کرده‌اند. چگونه خودتان دیگران را بدون این که دادگاهی آنها را محکوم کند، متهم می‌کنید ولی نوبت به خودتان که می‌رسد می‌گویید حکمی در کار نیست؟.»

نام کاظم صدیقی پس از آن بر سر زبانهای افتاد که ۲۳ اسفند ماه، یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار، از پرونده زمین‌خواری در «مدرسه علمیه امام خمینی» پرده برداشت و گفت مالکیت باغ ۴۲۰۰ متری با ارزش تقریبی «هزار میلیارد تومان» به شرکتی متعلق به کاظم صدیقی و بستگانش منتقل شده است.

کاظم صدیقی در واکنش به افشای پرونده زمین‌خواری هزار میلیارد تومانی خودش و پسرانش ابتدا مدعی شد که امضای او جعل شده است. چند روز بعد هم در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما این موضوع را «شرارت دشمن‌شاد‌کن» خواند و مدعی شد که هدف از این «الم‌شنگه»ها و افشاگری‌ها، بی‌اعتقاد کردن مردم است.

XS
SM
MD
LG