لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۲:۴۰

نانسی پلوسی در دیدار با نخست وزیر اوکراین: اقدامات روسیه مغایر «رفتار متمدنانه بشری» است


دیدار نانسی پلوسی و دنیز شمیهال در کنگره آمریکا - ۲۱ آوریل ۲۰۲۲ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۱)
دیدار نانسی پلوسی و دنیز شمیهال در کنگره آمریکا - ۲۱ آوریل ۲۰۲۲ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۱)

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا صبح پنج‌شنبه در جلسه‌ای با حضور رهبران دو حزب کنگره با دنیز شمیهال، نخست وزیر اوکراین، دیدار و گفت‌وگو کرد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، امروز پیش از گفت‌و‌گو با نخست وزیر اوکراین در سخنانی در حضور خبرنگاران با اشاره به لایحه اختصاص کمک‌های یک میلیارد دلاری بشر دوستانه و اقتصادی ‌نظامی آمریکا به اوکراین گفت: «ما خواهان ارائه کمک‌های بیشتر به اوکراین هستیم.»

و‌ی افزود که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، طی روزهای آینده در این راستا از کنگره تقاضای کمک‌های بیشتری خواهد کرد تا طی هفته آینده و هرچه زودتر در مورد آن اقدام شود.

خانم پلوسی در ادامه اقدامات روسیه در اوکراین را «خارج از دایره رفتار متمدنانه بشری و وحشتناک» خواند و گفت که کلام از توصیف آن ناتوان است.

خانم پلوسی همچنین با ادای احترام به شجاعت مردم اوکراین، افزود که کنگره ایالات متحده از ۲۸ آوریل با همکاری سفارت اوکراین، میزبان یک نمایشگاه عکس در مورد تهاجم روسیه به اوکراین خواهد بود.

دنیز شمیهال، نخست وزیر اوکراین، نیز با اشاره به سپری شدن ۵۷ روز از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، گفت: «در حالی که مردم کشورم به جنگ و مقاومت ادامه می‌دهند حمایت بزرگی را از سوی ایالات متحده و رئیس جمهوری و‌ کنگره آمریکا احساس می‌کنیم.»

وی اظهار امیدواری کرد که تحریم‌های آمریکا و اروپا موثر واقع شوند.

نخست وزیر اوکراین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «ما برای یاری‌ رساندن به آوارگان داخلی و پناهجویان اوکراینی در اروپا و سراسر جهان به کمک‌های مالی بیشتر نیاز داریم.» وی همچنین از نیاز به کمک مالی برای «پاکسازی ۱۲۰ هزار مایل مربع زمین‌های مین‌‌گذاری شده» و کمک‌های بیشتر برای مردم اوکراین «که تحت شرایط جنگی از داشتن آب و برق و خوراک و‌ خدمات ضروری محروم هستند» خبر داد.

نخست وزیر اوکراین بار دیگر از کمک‌های دولت و ‌کنگره آمریکا و درک آنها از چالش‌های مردم اوکراین به دلیل تهاجم ویرانگر روسیه به کشورش سپاسگزاری کرد.

  • 16x9 Image

    شهلا آراسته

    شهلا آراسته در سال ۲۰۰۰، فعالیت خبری خود را در آمریکا با بنیاد تحقیاتی اطلس آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۷ به صدای آمریکا پیوست.

XS
SM
MD
LG