لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۱۰

حمله هوایی اسرائیل به حومه شهر حلب سوریه؛ دو منبع امنیتی به رویترز: ۳۸ تن کشته شدند


آرشیو
آرشیو

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، اعلام کرد که در پی حمله هوایی بامداد روز جمعه دهم فروردین، اسرائیل به بخش هایی از حومه شهر حلب، تعدادی از غیرنظامیان و نظامیان سوری کشته و مجروح شدند.

یک منبع نظامی سوریه بدون اشاره به تعداد نظامیان کشته شده این کشور به «سانا» گفت که دو غیر نظامی در این حملات که در ساعت یک و ۴۵ دقیقه بامداد روی داد، کشته شدند.

در این ارتباط، خبرگزاری رویترز روز جمعه به نقل از دو منبع امنیتی نوشت که به دنبال حملات اسرائیل به شهر حلب در شمال سوریه، ۳۸ تن از جمله پنج عضو گروه مسلح حزب الله لبنان کشته شدند.

تاکنون اسرائیل مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

پیشتر دیده بان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه نهم فروردین اعلام کرده بود که یکی از افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اثر جراحات وارد شده در پی حمله اسرائیل به شهر «دیرالزور» در روز سه شنبه هفتم فروردین، جان خود را از دست داد.

به گزارش وب سایت این سازمان که دفتر آن در لندن است، به این ترتیب، تعداد کشته شدگان در این حمله به ۱۹ تن افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، این سرهنگ سپاه پاسداران، مسئول مرکز ارتباطی مکانی بود که هدف حمله قرار گرفت.

دیده بان حقوق بشر در گزارش خود همچنین گفت که در حمله اسرائیل ۳۱ تن، شامل ۲۱ شبه نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی و ۱۰ غیرنظامی زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، نیز خبر داد که در نتیجه آنچه «تجاوز رژیم اشغالگر اسرائیلی» به یکی از ساختمان ها در حومه دمشق، نامید، دو غیر نظامی مجروح شدند.

بر اساس این گزارش این حمله عصر پنجشنبه انجام شد.

XS
SM
MD
LG