لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۳:۵۷

سازمان ملل «ماموریتی بسیار پیچیده» را برای رساندن کمک‌های پزشکی به بیمارستان‌های غزه به انجام رساند


سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد، از انجام یک «ماموریت بسیار پیچیده» برای رساندن کمک‌های پزشکی به بیمارستان‌هایی در شمال غزه خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی روز جمعه با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت که با وجود «تنش‌های جاری» در شهر غزه، این کمک‌های پزشکی به حدود هزار بیمار در بیمارستان‌های الصحابه و الاهلی رسانده شد.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت که بیمارستان الصحابه همچنین یک محموله بزرگ غذای کنسرو شده دریافت کرد و همچنین یک بیمار با جراحات پیچیده اندام تحتانی، با موفقیت از بیمارستان الاهلی به بیمارستان صحرایی رفح، منتقل شد.

او افزود: «در مسیر شمال، برخی از کمک‌های پزشکی و غذا بین مردم درمانده و گرسنه پخش شد، اما تاکید کرد که برای خدمات رسانی به «صدها بیمار»، به تجهیزات پزشکی و کمک‌های بیشتری نیاز است.

این مقام سازمان بهداشت جهانی با تکرار درخواست‌های پیشین برای تامین «گذرگاهی پایدار و مطمئن برای کمک‌های بشردوستانه»، خواستار آتش‌بس فوری شد.

سازمان بهداشت جهانی با ابراز نگرانی شدید از شیوع بیماری‌های عفونی در غزه، می‌گوید که صدها هزار فلسطینی همچنان آواره هستند و بسیاری از آن‌ها در پناهگاه‌های شلوغ و مراکز بهداشتی زندگی می‌کنند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز پنجشنبه ۱۶ فروردین گزارش داد که کابینه اسرائیل با بازگشایی گذرگاه «اریز» یا «بیت حانون» برای دریافت کمک‌های بشردوستانه بیشتر و توزیع آن میان مردم غیرنظامی غزه موافقت کرده است.

آمریکا هم روز پنجشنبه از اقدامات اعلام شده توسط دولت اسرائیل برای گسترش روند کمک‌رسانی به ساکنان غزه که به درخواست جو بایدن پس از تماس وی با بنیامین نتانیاهو صورت گرفته، استقبال کرد.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به تعهد اسرائیل برای بازگشایی بندر اشدود و گذرگاه اریز افزود: «آماده هستیم تا با هماهنگی کامل دولت‌های اسرائیل، اردن و مصراطمینان حاصل کنیم که این گام‌های مهم منجر به افزایش قابل توجه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در سراسر غزه شده است.»

XS
SM
MD
LG