لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۷:۰۲

شبکه‌ «تأمین مالی تروریسم» زیر ذره‌بین آمریکا و بریتانیا؛ سه نهاد و دو فرد، «عامل جمع‌آوری کمک‌ مالی برای حماس» معرفی شدند


متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه هشتم فروردین در بیانیه‌ای سه نهاد و دو فرد را «عامل جمع آوری کمک‌های مالی برای حماس» معرفی کرد.

در این بیانیه آمده که «ایالات متحده به شیوه‌های مختلف، از جمله با هدف قرار دادن عواملی که برای حماس کمک مالی جمع‌آوری می‌کنند، به از میان برداشتن شبکه‌های تأمین مالی تروریسم ادامه می‌دهد ، امروز آمریکا در اقدامی مشترک با بریتانیا، سه نهاد «شبکه خبری اینک غزه»، «مدیران القریشی» و «شرکت آخریه با مسئولیت محدود» و دو فرد به نام‌های مصطفی عیاش و عزومه سلطانه را به عنوان تسهیل کنندگان مالی حماس معرفی کرد.»

بر اساس این بیانیه، افراد و نهادهایی که هدف قرار گرفته‌اند، تسهیل‌گران مالی کلیدی هستند که به جمع آوری کمک‌های مالی برای حماس تلاش می‌کنند. در بیانیه همچنین آمده که آمریکا و بریتانیا «از طریق هماهنگی نزدیک با متحدان و شرکای خود، به شناسایی و مختل کردن این شبکه‌های غیرقانونی ادامه خواهند داد.»

از زمان حمله شبه‌نظامیان حماس به اسرائیل، جمهوری اسلامی به عنوان یکی از تأمین کنندگان مالی و تسلیحاتی آن گروه شناخته شده است.

سفیر و نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل اواسط بهمن‌ماه سال گذشته، در گفتگو با تلویزیون «ان‌بی‌سی» گفت که حکومت ایران با گروههای فلسطینی «پیمان دفاعی» دارد و با ارسال سلاح و آموزش این گروهها را تقویت می‌کند اما در اقدامات آنها نقشی ندارد.

امیر سعید ایروانی در پاسخ به پرسشی درباره حمایت جمهوری اسلامی از دیگر شبه‌نظامیان نیابتی در منطقه به مجری «ان‌بی‌سی» گفت: «ما آنها را هدایت نمی‌کنیم و به آنها فرمان نمی‌دهیم اما از آموزش و توانمندسازی این گروهها دریغ نمی‌کنیم و با هم رایزنی مشترک داریم.»

مطالب مرتبط

XS
SM
MD
LG