لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ ایران ۰۳:۱۹

وزیر دفاع آمریکا میزبان نخستین گروه تماس دفاعی اوکراین در سال ۲۰۲۴ شد


لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا - آرشیو
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا - آرشیو

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که برای تقویت حمایت‌های نظامی جهانی از اوکراین در آلمان به سر می‌برد، روز سه‌شنبه میزبان دور دیگری از نشست گروه تماس دفاعی اوکراین خواهد بود که مقامات بیش از ۵۰ کشور را برای هماهنگ‌ کردن تلاش‌های جهانی در پشتیبانی از اوکراین، گردهم می‌آورد.

در حالی که اوکراین به مقابله با روسیه در جبهه شرق ادامه می‌دهد و «خسارات قابل توجهی» نیز به نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه وارد کرده‌، اما کنگره ایالات متحده به دلیل اختلافات حزبی، هنوز بودجه تکمیلی درخواستی دولت جو بایدن که شامل کمک به اوکراین نیز می‌شود را تصویب نکرده است.

یک مقام ارشد دفاعی که خواست نامش فاش نشود گفت روسیه، با کمک کره شمالی و جمهوری اسلامی، ظرفیت تولید دفاعی خود را به‌شدت افزایش داده و اوکراین را به دلیل کمبود مهمات، وادار به عقب‌نشینی از برخی جبهه‌های نبرد کرده است.

این مقام افزود: «اوکراین به شدت در برخی از جبهه‌های نبرد مغلوب است و ما گزارش‌هایی مبنی بر جیره‌بندی یا حتی کمبود مهمات نیروهای اوکراینی در خط مقدم دریافت کرده‌ایم.»

ایالات متحده از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ حدود ۴۴ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین فرستاده است و متحدان نیز بیش از ۴۴ میلیارد دلار در این بازه زمانی، متعهد شده‌اند.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده در حال آماده‌سازی یک بسته کمک نظامی جدید به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار برای اوکراین است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید این خبر را تایید کرده و گفته است این بودجه، از محل صرفه‌جویی‌های «پیش‌بینی‌ نشده» در هزینه‌ قراردادهای پنتاگون تامین می‌شود.

XS
SM
MD
LG