لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۰:۰۷

پس از تخریب پل بزرگ بالتیمور و مسدود شدن آب‌راه، یک کانال دیگر برای عبور کشتی‌ها باز شد


دومین کانال از آب‌راه اصلی بندر بالتیمور روز سه‌شنبه پس از انجام بخشی از عملیات آوار‌برداری باز شد؛ این مسیر به تعداد محدودی از شناور‌ها اجازه می‌دهد از کنار قطعات فروریخته پل فرانسیس اسکات‌ کی، که باعث مسدود شدن آب‌راه شده‌اند، عبور کنند.

کشتی کانتینربر «دالی» بامداد سه‌شنبه هفتم فروردین ماه با این پل بزرگ شهر بالتیمور در ایالت مریلند در شرق آمریکا برخورد کرد و باعث تخریب پایه بتنی و فرو ریختن سازه فولادی پل و همچنین ناپدید و کشته شدن شماری از کارگرانی که آنجا مشغول کار بودند شد.

تا زمانی که سازه فولادی و تکه‌های بزرگ بتنی پایه‌های این پل دو و نیم کیلومتری ۴۷ ساله که در آب پراکنده شده‌اند پاکسازی نشود، کشتی‌های باری نمی‌توانند به بندر بالتیمور، که یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بندرهای ایالات متحده آمریکا است، دسترسی پیدا کنند.

شناور‌های جرثقیل‌دار دو روز بعد از فروریختن پل، برای آغاز عملیات پاکسازی اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد‌پرس، مقام‌های ایالت مریلند در جریان کنفرانس خبری ‌روز سه‌شنبه اعلام کردند که عملیات برای باز‌ کردن کانال سوم آب‌راه نیز ادامه دارد. ایجاد این مسیرهای موقت به کشتی‌های بیشتری اجازه می‌دهد از این آب‌راه مهم عبور کنند.

فرماندار ایالت مریلند با بیان این که شرایط ناآرام آب‌وهوایی عملیات جست‌وجو را برای یافتن اجساد چهار کارگر باقی‌مانده ناامن و دشوار کرده است، تاکید کرد تمام تلاش‌مان را برای یافتن کارگران انجام می‌دهیم، اما این ماموریت را باید بدون تلفات به‌پایان برسانیم.

XS
SM
MD
LG