لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۱:۱۱

کنده شدن روکش موتور هواپیمای بوئینگ ۷۳۷؛ تحقیقات اداره فدرال هوانوردی آمریکا آغاز شد


عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

روکش موتور یک فروند هواپیمای بوئینگ مدل ۷۳۷ سری ۸۰۰ شرکت هواپیمایی «ساوت‌وست» روز یکشنبه پس از برخاستن از فرودگاه دنور ایالت کلرادو کنده شد و به بال هواپیما برخورد کرد؛ حادثه‌ای که در آن هیچ‌کس آسیب ندید، اما منجر به آغاز تحقیقات اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی این رخداد، این هواپیمای مسافری بوئینگ با ۱۳۵ مسافر و شش خدمه که به مقصد فرودگاه هیوستون تگزاس پرواز می‌کرد، ۲۵ دقیقه پس از برخاستن از فرودگاه دنور، در حالی که به ارتفاعی حدود ۳۱۴۰ متری رسیده بود، مجبور به بازگشت و فرود اضطراری شد.

چندی پیش شرکت بوئینگ، به‌دلیل زمین‌گیر شدن برخی هواپیماهای مدل ۷۳۷ مکس به دنبال جدا شدن پنل خروجی یکی از این هواپیماها در اوایل زمستان گذشته، به پرداخت ۱۶۰ میلیون‌ دلار خسارت به خطوط هوایی آلاسکا محکوم شد.

پانزدهم دی‌ماه، تکه‌ای از پنل خروجی یک بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ پس از برخاستن از پورتلند اورگان به سمت کالیفرنیا جدا شد و خلبانان به‌علت کاهش فشار داخل هواپیما مجبور به بازگشت شدند و هواپیما با ۱۷۱ مسافر و ۶ خدمه به سلامت بر زمین نشست.

یک روز بعد، اداره هوانوردی فدرال آمریکا دستور زمینگیر شدن موقت ۱۷۱ فروند از این هواپیماها را که قطعه مشابهی داشتند صادر کرد. این حادثه نگرانی‌های ایمنی بوئینگ را به بالاترین سطح از زمان سقوط دو فروند ۷۳۷ مکس در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ رساند.

XS
SM
MD
LG