لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۶:۵۵

لوید آستین: آمریکا مدرکی در مورد نسل‌کشی اسرائيل در غزه ندارد


لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا - آرشیو
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا - آرشیو

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین، گفت که ایالات متحده در این مورد که اسرائیل در حین جنگ با گروه شبه‌نظامی حماس در غزه، مرتکب نسل کشی شده است، شواهدی در دست ندارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای آستین که در نشستی با کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای ایالات متحده سخن می‌گفت، افزود: مدرکی در این مورد نداریم.

اسرائيل در واکنش به حمله ۱۵ مهر شبه‌نظامیان حماس به این کشور که بیش از ۱۲۰۰ کشته برجای گذاشت و اکثر آنها غیر نظامی بودند، عملیات نظامی در غزه را آغاز کرد. اسرائیل هدف از این عملیات را نابودی حماس اعلام کرده است..

عملیات نظامی اسرائيل تقریبا تمامی جمعیت ۲.۳ میلیونی غزه را آواره کرد و به طرح ادعاهای نسل‌کشی منجر شد که اسرائیل آنها را رد می کند.

وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل حماس است، می‌گوید در پی حملات اسرائیل بیش از ۳۳ هزار تن کشته شده‌اند. در مقابل، اسرائیل حماس را متهم می‌کند که از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.

گروه حماس که تحت حمایت جمهوری اسلامی است، از سوی ایالات متحده، اسرائیل، اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا، ژاپن و چند کشور دیگر جهان در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارد.

در این حال، ایالات متحده که بزرگترین حامی نظامی اسرائیل است، این کشور را تحت فشار قرار داده است تا برای کمک به غیرنظامیان در غزه و برقراری آتش‌بس در این منطقه تلاش بیشتری انجام دهد.

XS
SM
MD
LG