لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۰۱

رئیس کمیسیون اروپا: حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل نشانه اتحاد جدید اقتدارگرایان است


اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسون اروپا
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسون اروپا

اورسولا فون در لایِن، رئیس کمیسیون عالی اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین، با اشاره به روسیه و کره شمالی گفت که حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل آخرین نشانه از تلاش «اتحاد جدید اقتدارگرایان» است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او که در کنفرانس دفاعی و امنیتی در بروکسل سخن می‌گفت، افزود که این اتحاد درصدد آن است که نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی را از میان بردارد و دموکراسی‌ها را به نقطه شکست برساند.

اشاره خانم فون در لاین به حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به اسرائیل بود. این حملات پس از تهدیدهای رهبر و سایر مقامات جمهوری اسلامی در واکنش به کشته شدن شماری از فرماندهان ارشد و اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دمشق انجام شد.

این حمله که به کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق انجام شد به اسرائیل نسبت داده شده است. با این همه، اسرائیل تاکنون مسئولیت انجام این حمله را تایید یا تکذیب نکرده است.

هر چند حمله پهپادها و موشک‌های سپاه پاسداران بر خلاف ادعای رسانه‌های ایران مبنی بر «آسیب شدید پایگاه هوایی نوآتیم»، تلفات و خساراتی برای اسرائیل در بر نداشت، تنش‌ها در منطقه بالا گرفت و به نگرانی از یک جنگ گسترده‌تر منطقه‌‌ای دامن زد.

در این ارتباط، شمار زیادی از کشورهای جهان، از جمله ایالات متحده حملات موشکی جمهوری اسلامی را محکوم کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اروپا در بخشی از سخنرانی خود همچنین تاکید کرد که همزمان با تشدید تهدیدهای جهانی، اتحادیه اروپا باید ظرفیت دفاعی-صنعتی خود را طی پنج سال آینده، نوآوری و تقویت کند.

XS
SM
MD
LG