لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۰:۱۵

کاخ سفید «حمله تروریستی مرگبار» در مسکو را به شدت محکوم کرد


سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر شد، «حمله تروریستی» به محل برگزاری کنسرت در نزدیکی مسکو را به شدت محکوم کرد. خانم ژان پی‌یر با اشاره به اینکه داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است، گفت: «داعش دشمن مشترک تروریستی است که باید در همه جا شکست بخورد.»

کارین ژان پیر، در این بیانیه ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان و مجروحان این حمله، افزود: «ما عمیق‌ترین تسلیت خود را به کسانی که عزیزان خود را از دست داده‌اند و به کسانی که در اثر این حملات بی‌رحمانه علیه غیرنظامیان بی‌گناه مجروح شده‌اند ابراز می‌کنیم.»

در این حمله که توسط مهاجمان مسلح و با استفاده از وسایل آتش‌زا انجام شد، دست‌کم ۱۳۳ نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، این حمله را یک «اقدام تروریستی وحشیانه» خواند

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم روز شنبه چهارم فروردین، با انتشار بیانیه‌ای کوتاه، «حمله تروریستی مرگ‌بار» روز جمعه سوم فروردین، در مسکو را به‌شدت محکوم کرد.

او ضمن ابراز مراتب همدردی با خانواده‌ها و عزیزان قربانیان این «جنایت شنیع» گفت: «تروریسم را در همه اشکال آن محکوم می‌کنیم و در غم جان‌باختن ناشی از این رویداد هولناک، در همبستگی با مردم روسیه می‌ایستیم.»

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، روز جمعه گفت ایالات متحده اطلاعاتی در اختیار دارد که ادعای داعش مبنی بر دست داشتن در این حمله را تایید می‌کند.

به گفته او، واشنگتن در هفته‌های اخیر «به شیوه مناسبی» درباره احتمال چنین حمله‌ای به مسکو هشدار داده بود. این مقام آمریکایی اطلاعات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

حمله مرگبار روز جمعه که در ۲۰ کیلومتری کاخ کرملین رخ داد، دو هفته پس از هشدار سفارت ایالات متحده در مسکو مبنی بر نقشه «افراط گرایان» برای انجام حمله در مسکو انجام شد.

XS
SM
MD
LG