لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۴۰

تحقیق درباره "برداشت بزرگ" دولت قبل از بانک مرکزی


اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران از برداشت "رقم بزرگی" از بانک مرکزی در دولت قبل خبر داد که به این بانک بازپرداخت نشده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، اسحاق جهانگیری یکشنبه شب نهم شهریور، پس از جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: " اخیرا دکتر سیف به من نوشت که رقم بزرگی از بانک مرکزی در سال‌های گذشته استفاده شده که دستگاه‌های نظارتی فشار می‌آورند که این پول را برگردانید؛ رئیس جمهوری هم پس از شنیدن این موضوع گفته‌اند اگر این پول قانونی برداشت شده، در تعهد این دولت است که آن را برگرداند ولی اگر این پول طی مراحل قانونی از بانک مرکزی برداشت نشده است، آن کسی که برداشت کرده باید به دستگاه قضایی معرفی شود."

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: "ما از دستگاه‌های نظارتی خواسته‌ایم اطلاعات و گزارش‌های خود را در این مورد به ما بدهند و من اطلاعات لازم را در این زمینه به مردم خواهم داد که این رقم چه میزان بوده و توسط چه کسانی برداشت شده است."

آقای جهانگیری در حالی از رسیدگی به موضوع برداشت از بانک مرکزی توسط دولت قبل خبر داده است که به خاطر سخنان قبلی خود با شکایت قضایی محمود احمدی‌نژاد روبرو شده است. رئیس جمهوری پیشین ایران به خاطر آنچه اتهام‌زنی علیه دولت پیشین نامید از آقای جهانگیری شکایت کرده است.

معاون اول رئیس جمهوری ایران در سخنان یکشنبه شب خود تاکید کرد: "تا به امروز سعی کرده‌ام در روش مدیریتی خود تا آنجا که ممکن است موضوع و مساله‌ای در مورد مدیران قبلی نگویم و تاکنون نیز چیزهای زیادی نگفته‌ام و این موضوع‌ها بگم بگمی نیست؛ اگر هم حرفی می زنیم در مورد مسائلی است که مراحل خود را در قوه قضاییه طی کرده است."

این مقام دولتی با بیان اینکه برای ما قابل قبول نیست که یکی از اتفاقات گذشته در این دولت تکرار شود، گفت: "اگر در این دولت چنین فسادی در یکی از دستگاه ها رخ دهد، آن وزیر باید از مردم عذرخواهی کند و استعفا بدهد و برود."

از سوی دیگر الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رئیس جمهوری ایران نیز یکشنبه شب، نهم شهریور به خبرنگاران گفت که پرونده افرادی که در دولت قبل بودند و الان در حبس هستند در حال تکمیل است. همچنین پرونده تخلفاتی که در گذشته در نهاد ریاست جمهوری اتفاق افتاده درحال تکمیل است.

حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی ‌نژاد خرداد ماه گذشته بازداشت شد. اگر چه اتهامات او به طور رسمی اعلام نشده است اما رسانه‌ها بازداشت او را به دلیل فساد مالی دانسته‌اند. این در حالیست که دفتر محمود احمدی‌نژاد پس از بازداشت بقایی در اطلاعیه‌ای حمید بقایی را فردی "انقلابی و پاکدست" نامید.

XS
SM
MD
LG