لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ایران ۱۶:۵۷

مالکوم تورنبل با شکست تونی آبوت نخست وزیر استرالیا می شود


مالکوم تورنبل در رای گیری زودهنگام حزب لیبرال در استرالیا به پیروزی رسید و به زودی جانشین تونی آبوت در مقام نخست وزیری خواهد شد.
مالکوم تورنبل در رای گیری زودهنگام حزب لیبرال در استرالیا به پیروزی رسید و به زودی جانشین تونی آبوت در مقام نخست وزیری خواهد شد.

تونی آبوت نخست وزیر ۵۶ ساله استرالیا روز دوشنبه مقام خود را از دست داد و قرار است مالکوم تورنبل بیست و نهمین نخست وزیر این کشور شود.

تونی آبوت در رای گیری زودهنگام حزب لیبرال، به مالکوم تورنبل باخت. مالکوم تورنبل ۵۴ درصد آراء را بدست آورد و تونی آبوت ۴۴ درصد آراء را از آن خود کرد.

وی در نشستی خبری، ضمن قدردانی از خدمانت تونی ابوت گفت "رهبری بار و مسئولیت سنگینی ست. تونی این مسئولیت را سال‌ها به عنوان رهبر حزب لیبرال و البته نخست وزیر، به خوبی انجام داده و دولت او نیز دستاورهای غیرقابل انکاری داشته است."

به گفته ترنبال "امن تر کردن مرزهای استرالیا یکی از این دستاوردهاست؛ که در عین حال باعث شده تا بتوانیم با دست باز و در نهایت سخاوت از پناهنده‌های سوری استقبال کنیم."

وی در ادامه گفت "تاکید می‌کنم که دولت من، دولتی واقعا لیبرال است و آزادی‌های فردی و آزادی مبادلات تجاری را در رأس اولویت‌های خود قرار می‌دهد."

جولی بیشاپ وزیر خارجه دولت آبوت نیز که در این نشست خبری حاضر بود، گفت از این که نخست وزیر منتخب از او خواسته در همین سمت انجام وظیفه کند، بخود می‌بالد.

مالکوم ترنبال چهارمین نخست وزیر استرالیا در دو سال اخیر خواهد بود.

XS
SM
MD
LG