لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۲:۰۱

شمار اجساد پناهجویان یافت شده در کامیونی در اتریش ۷۱ نفر اعلام شد


پلیس اتریش و مجارستان روزجمعه از دستگیری چند نفر در ارتباط با مرگ بیش از هفتاد مهاجر غیرقانونی در داخل یک کامیون در نزدیک مرزهای مشترک دو کشور، خبر دادند. گفته می‌شود دستگیرشدگان از اعضای یک شبکه قاچاق انسان هستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات اتریش، تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد، با این حال بر این عقیده‌اند که مهاجران خفه شدند. تحقیقگران یک گذرنامه سوری پیدا کردند که نشان می دهد دست کم برخی کسانی بودند که از خشونت در سوریه فرار می کردند.

مقامات اتریش روز گذشته شمار قربانیان را ۲۰ تا ۵۰ تن تخمین زده بودند، اما پس از انتقال این کامیون یخچالدار به سردخانه و بررسی آن، تعداد اجساد داخل آن – که در حال تجزیه شدن بودند – را ۷۱ نفر اعلام کردند.

به دنبال بالا گرفتن خشونت‌ها در برخی کشورهای خاور میانه و آفریقایی در سال جاری، هزاران پناهجو برای رسیدن به کشورهای غربی جان خود را به خطر انداخته‌اند و تاکنون دست کم ۲۵۰۰ نفر، اکثرا در دریا جان سپرده‌اند.

در آخرین مورد، دو قایق حامل پناهجویان غیرقانونی روز جمعه در آب‌های نزدیک لیبی در حالی که به سمت ایتالیا در حرکت بودند، واژگون شده و ده ها نفر از سرنشینان آنها کشته شدند. بیش از ۸۰ جسد تاکنون از آب گرفته شده و گمان می‌رود آمار قربانیان افزایش یابد. حدود ۲۰۰ نفر نیز همچنان مفقود هستند.

از این رو، پناهجویان که از کشته شدن در دریا در قایق‌های پرجمعیت و نامطمئن نگران هستند، به استفاده از مسیرهای زمینی از طریق کشورهای غرب حوزه بالکان برای رسیدن به اروپا روی آورده‌اند.

آنها پس از ترک کشورهای خود، این سفر پرخطر را از یونان – که می‌توان با قایق و پس از پیمودن مسافتی کوتاه از ترکیه به آنجا رسید – آغاز می‌کنند و سپس از طریق مقدونیه، صربستان و مجارستان راه خود را ادامه می‌دهند.

پلیس مجارستان روز سه شنبه گفت در سال جاری میلادی، تا کنون ۷۷۶ قاچاقچی مظنون دستگیر شده‌اند؛ این رقم در سال گذشته ۵۹۳ نفر بود.

XS
SM
MD
LG