لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۸:۴۷

اعلام وضعیت فوق العاده در کالیفرنیا با گسترش آتش سوزی


اعلام وضعیت فوق العاده در کالیفرنیا در پی آتش سوزی گسترده
لطفأ صبر کنيد

No media source currently available

0:00 0:02:05 0:00

آتش سوزی در جنگل های کالیفرنیا ادامه دارد و صد ها خانه در این آتش سوزی سوختند و هزاران نفر از خانه های خود می گریزند.

آتش نشانان همچنان به تلاش برای مهار آتش سوزی ها در جنگل های کالیفرینا ادامه می دهند. برخی از ماموران آتش نشانی از ایالت های دیگر به کالیفرنیا آمده اند.

فرماندار کالیفرنیا روز یکشنبه در دو بخش این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد و سربازان "گارد ملی" برای امداد رسانی به هزاران نفری که مجبور به ترک خانه های خود شده اند بسیج می شوند.

شمار آتش سوزی ها که در نواحی مختلف کالیفرنیا ایجاد شده به قدری زیاد است و نوع گسترش آن ها به نوعی است که آتش نشانان آنها را با اسامی مختلف می شناسند

۱۳ سپتامبر - میدلتاون، کالیفرنیا
۱۳ سپتامبر - میدلتاون، کالیفرنیا

"آتش میان کوه" یکی از خطرناک ترین آتش سوزی های کالیفرنیا است و آتش نشانان نحوه گسترش آن را بی سابقه می خوانند.

آتش سوزی " آتش دریاچه " نیز تاکنون ۴۰۰ خانه را نابود کرده است.

یکی از آخرین آتش سوزی ها که روز چهارشنبه در شرق شهر ساکرامنتو آغاز شد، و به دلیل محل آن " آتش تپه" نام گرفته بیش از ۲۶ هزار هکتار زمین را به آتش کشیده و ۱۳۵ خانه را نابود کرده است.

​کالیفرنیا تابستان امسال شاهد خشکسالی شدید و گسترده ای بود و برخی از مناطق ایالت این هفته موج هوای فوق العاده گرمی را نیز تجربه کرد. این شرایط مهار آتش سوزی های جنگلی را که به سرعت پیشروی می کند بسیار دشوار کرده است.

بزرگترین آتش سوزی جنگلی کالیفرنیا امسال در روز ۳۱ ژوئییه با رعد و برق شروع شد و تاکنون ۵۴ هزار هکتار زمین را سوزانده است و فقط ۳۶ درصد آن مهار شده است. انتظار می رود ورود اخیر یک جبهه هوای سرد به کالیفرنیا به پیشرفت اطفاء حریق کمک کند.

XS
SM
MD
LG