لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ایران ۱۳:۲۸

بازداشت اعضای باند قاچاق مواد مخدر از ایران به کانادا


سه قاچاقچی فراری تحت تعقیب پلیس کانادا
سه قاچاقچی فراری تحت تعقیب پلیس کانادا

رسانه های کانادا از شناسایی و بازداشت تعدادی از اعضای باند قاچاق مواد مخدر در استان انتاریو خبر داده اند.

بنا به گفته مقامات پلیس انتاریو، ده متهم در ارتباط با این باند قاچاق مواد مخدر دستگیر شده اند و این افراد با ۷۸ فقره جرم روبرو خواهند بود.

حدود ۲۰۰ کیلوگرم تریاک، ۴۴ کیلوگرم افدرین ( ماده اولیه برای تهیه کریستال مت)، ۲۰ قطعه الماس، پول نقد و چهار اتومبیل بسیار گرانقیمت از این افراد توقیف شده است.

پلیس ارزش مواد مخدر توقیف شده را ۸ میلیون و ۱۳ هزار دلار ارزیابی کرده است. ارزش افدرین که مقامات مرزی کانادا از این افراد توقیف کرده اند، ۸/۸ میلیون دلار بوده است.

بازپرس پلیس تورنتو در کنفرانس مطبوعاتی روز پنج شنبه گذشته به خبرنگاران گفته بود قاچاقچیان تریاک را به شکل خیار و در شیشه های خیارشور مخفی و از ایران و هند به کانادا وارد می کردند.

وی همچنین افزود قاچاقچیان با جاسازی تریاک بین درهای یخچال، مبل و صندلی و یا به صورت پیچ و مهره صنعتی، مواد مخدر را وارد بازار می کردند. مقامات پلیس همچنین داخل شیشه های شرب آلبالو، تریاک مایع پیدا کردند.

وی افزوده است این عملیات، حاصل فعالیت یک سازمان جنایتکار و پیچیده بین المللی است که با بهره گیری از ابزار خلاق، مواد مخدر و به ویژه تریاک را از ایران به ترکیه، هلند، فرانسه و در نهایت به کانادا وارد می کردند.

پلیس انتاریو عملیات یک ساله افشای قاچاق مواد مخدر این گروه را «پروژه خیار» نامگذاری کرده است.

قاچاق بی سابقه این میزان مواد مخدر، از ایران و هند به تعدادی از کشورهای اروپایی ارسال و سپس به کانادا وارد می شده است.

فردین آیتی غفاری ۴۷ ساله، منصور چگینی ۵۰ ساله، سعید چگینی ۲۷ ساله، نعیم دهقانسایی قهرمانکو ۲۷ ساله، شاهین اظهری ۳۸ ساله، مهرداد بارهی ۴۰ ساله و سمیه فتح الله قوچه اسامی متهمان مقیم استان انتاریو هستند. این افراد به اتهام توطئه جهانی برای واردات و قاچاق تریاک، کوکائین، ماریجوانا، متادون، افدرین و بیش از ۲۲ فقره جرم دیگر بازداشت شده اند.

پلیس هنوز در پی بازداشت جمشید رویان ۴۱ ساله، خبیر شوکر ۴۶ ساله و محمد مهدی ۴۱ ساله سه متهم فراری مقیم این کشور است و حکم توقیف برای آن ها صادر کرده است.

XS
SM
MD
LG