لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ایران ۱۳:۳۹

فهیمه رحیمی، نویسنده رمان های عامه پسند درگذشت


فهیمه رحیمی، نویسنده شماری از کتاب های پرفروش داستانی، روز سه شنبه ٢٨ خرداد ١٣٩٢ در بیمارستان مهر تهران در سن ٦١ سالگی درگذشت. خانم رحیمی مبتلا به سرطان معده بود.

خانم رحیمی ٢٣ رمان نوشته است. آثار او عمدتا رمان های پرخواننده و عامه پسند عشقی است که بسیاری از آنها بارها تجدید چاپ شده است. خبرگزاری ایلنا می گوید هفت اثر او درمیان پرفروش ترین کتاب های پس از انقلاب ایران است.

فهیمه رحیمی در سال ١٣٣١ در تهران به دنیا آمد و خود نخستین فعالیت ادبی جدی اش را نوشتن قطعه ای ادبی به نام «دلم برای پروانه می سوزد» در سن نه سالگی می دانست. خانم رحیمی پس از ازدواج در سن ١٧ سالگی و تحصیل در یک حوزه علمیه در محله آبمنگل تهران، در کرج ساکن شد و با عضویت در حلقه ادبی پروین اعتصامی، نویسندگی را به شکل جدی دنبال کرد.

نام فهیمه رحیمی با حوزه نشر و کتاب دهه ١٣٧٠ ایران گره خورده است. کتاب های او اغلب بیانگر مفاهیمی چون عشق های شکست خورده، مرگ و وصال بود که اشک خواننده را درمی آورد.

پنجره، تاوان عشق، زخم خوردگان تقدیر، اتوبوس، ابلیس کوچک، اشک و ستاره، بانوی جنگل و پاییز را فراموش کن از جمله آثار معروف فهیمه رحیمی است.
XS
SM
MD
LG