لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ایران ۰۴:۲۶

دیدار فوتبال ایران و گوام: تقابل افتخار و شگفتی


تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸ ، ساعت ۱۹ روز پنج‌شنبه ۱۲ شهریور ماه به وقت تهران، با تیم ملی گوام دیدار خواهد کرد.

این مسابقه که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، سومین بازی تیم ۶ امتیازی گوام و دومین بازی تیم یک امتیازی ایران است. تیم گوام که در خاطره فوتبال دوستان ایرانی با یک شکست ۱۹ بر صفر حک شده است، با تغییر در ساختار فوتبال و پیشرفتی قابل توجه توانسته هندوستان و عمان را شکست بدهد و در صدر گروه D قرار بگیرد.

این بازی در هفته‌های گذشته تحت تاثیر مشکلات صدور ویزای ایران برای تیم گوام قرار داشت و حتی گفته می‌شد که گوام قصد شکایت به فیفا دارد. جزیره کوچک و ۱۶۰ هزار نفری گوام تحت اداره ایالات متحده آمریکا است و همین مساله باعث بروز مشکل در صدور ویزای ایران شد. متقابلا پیش‌بینی می‌شود که صدور ویزا برای کاروان ایران در بازی برگشت نیز به سختی صورت بگیرد.

همچنین روز چهارشنبه سرمربیان دو تیم در نشست خبری پیش از بازی، از آخرین شرایط تیم‌هایشان گفتند.

کارلوس کی‌روش با دعوت از "هواداران پرشور ایران" برای حضور در ورزشگاه تاکید کرد که "پسرهای فوق‌العاده ایران" در بازی فردا امتیاز لازم را کسب خواهند کرد.

سرمربی تیم ملی که برای چندمین بار با مسوولان ورزش ایران به مشکل برخورده است، به شال ایران روی گردنش اشاره کرد و گفت: " من این شال‌ها را آوردم تا نشان دهم این شال پرچم ایران نمایانگر اتحاد و همدلی است تا دوباره آن افتخار، لذت و غروری که تیم وجود داشت بازگردد."

در سوی مقابل گری وایت، سرمربی تیم ملی فوتبال گوام نیز عنوان کرد که این تیم با آن گوامی که در ایران ۱۹ گل خورد فرق دارد. او ایران را بهترین تیم آسیا توصیف کرد و تیم خود را نیز شگفتی‌آور نامید.

XS
SM
MD
LG