لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۸:۴۱

تعداد سناتورهای حامی توافق اتمی ایران به ۳۷ نفر رسید


مارک وارنر
مارک وارنر

سه سناتور دیگر دموکرات روز پنجشنبه اعلام کردند که از توافق اتمی با ایران که مورد حمایت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و مورد انتقاد نخست وزیر اسرائیل، جمهوریخواهان، و شماری از تندروها در ایران است، حمایت می کنند.

سناتورهای دموکرات کوری بوکر از نیوجرسی، مارک وارنر از ایالت ویرجینیا، و هایدی هیاتکمپ از داکوتای شمالی روز پنجشنبه موضع خود را در مورد توافق اتمی اعلام کردند.

مارک وارنر، از ایالت ویرجینیا روز پنجشنبه اعلام کرد که به عقیده او، حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) "بهترین گزینه" برای رسیدن به هدف بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح اتمی است.

تاکنون ۳۷ سناتور از توافق اتمی ایران حمایت کرده اند. باراک اوباما گفته بود اگر کنگره آمریکا مصوبه رد توافق اتمی ایران را تصویب کند، او آن مصوبه را وتو خواهد کرد.

آقای اوباما به ۳۴ رای از سناتورها نیاز داشت تا اطمینان حاصل کند که وتوی او به قوت خود باقی خواهد ماند و جمهوریخواهان نخواهند توانست که وتوی او را رد کنند.

سی و چهارمین سناتور روز چهارشنبه حمایت خود را از توافق اعلام کرد.

اکنون اگر تعداد سناتورهای حامی توافق به عدد ۴۱ برسد، آنها حتی قادر خواهند بود که مانع رای گیری مصوبه مورد حمایت جمهوریخواهان شوند و اصلا نیازی به وتوی رئیس جمهوری آمریکا نخواهد بود. ۷ سناتور دموکرات هنوز موضع خود را درباره توافق اعلام نکرده اند.

XS
SM
MD
LG