لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۱:۱۰

فرمانده نیروی انتظامی: مجوز محل برگزاری کنسرت را ما صادر می کنیم


فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که مجوز محل برگزاری کنسرت از این پس توسط این نیرو صادر می‌ شود.

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت وابسته مجلس شورای اسلامی گفت: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی کشور نهادهای ذی‌ربط در زمینه صدور مجوز برگزاری کنسرت موسیقی هستند.»

او همچنین اضافه کرد:« برای رفع مشکلات برگزاری کنسرت موسیقی هماهنگی‌هایی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی به عمل خواهد آمد.»

چندی پیش تفاهمنامه‌ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی درباره برگزاری کنسرت‌ها به امضا رسید. علی جنتی وزیر ارشاد در این باره گفت که این تفاهم در مورد محل برگزاری کنسرت‌ها بوده است.

لغو پیاپی کنسرت‌ها توسط پلیس و دستگاه قضایی در ایران طی دو سال گذشته انتقادات بسیاری را بر انگیخت. دولت معتقد است که مجوز برگزاری کنسرت یک مجوز قانونی است که توسط وزارت ارشاد صادر می‌شود و نباید توسط نهادهای دیگر لغو شود این در حالیست که دستگاه قضایی و پلیس معتقدند که در برخی کنسرت‌ها «جرم مشهود» رخ می‌دهد و آنها موظف به برخورد با آن هستند.

این گفته مقام‌های قضایی و انتظامی ایران در حالیست که علی جنتی وزیر ارشاد ۲۵ مرداد در گفت و گو با روزنامه اعتماد گفت که حتی امامان جمعه در لغو کنسرت‌ها نقش دارند.

به گفته آقای جنتی در شش ماه گذشته ۹ کنسرت لغو شده است. در عین حال رسانه‌ها از لغو ۳۱ کنسرت در دو سال گذشته خبر داده‌اند.

XS
SM
MD
LG