لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ایران ۰۴:۴۰

پلیس تهران لباس هایی با نقش پرچم آمریکا و انگلیس را از فروشگاهها جمع آوری کرد


پلیس تهران لباس هایی با نقش پرچم آمریکا و انگلیس را از فروشگاهها جمع آوری کرد
لطفأ صبر کنيد

No media source currently available

0:00 0:02:35 0:00

رئیس پلیس تهران اعلام کرد که لباس‌هایی با نقش به پرچم آمریکا و انگلستان، از بوتیک‌های شهر تهران جمع آوری شدند.

حسین ساجدی نیا، رئیس پلیس تهران، ضمن اعلام خبر جمع آوری لباس‌های منقش به پرچم آمریکا و انگلستان گفت که صبح روز سه شنبه دهم شهریور پلیس با هماهنگی صورت گرفته با مقامات قضایی، این گونه البسه را جمع‌آوری کرده و عاملان اصلی توزیع آن که به صورت متمرکز البسه مذکور را در اختیار فروشندگان قرار می‌دادند نیز دستگیر شدند.

به گفته رییس پلیس تهران در دو هفته اخیر خبرهایی مبنی بر عرضه البسه با نقوش پرچم آمریکا، انگلستان و "علائم شیطان پرستی" درفروشگاه ها و دستفروشی‌های سطح شهر تهران به پلیس گزارش شده بود.

با این حال آقای ساجدی نیا گفت که شهروندان تهرانی تمایلی به خرید اینگونه البسه ندارند.

لباس‌های منقش به پرچم آمریکا در حالی از سطح شهر تهران جمع آوری شدند که در روزهای گذشته، انتشار خبر پاک کردن شعار "مرگ بر آمریکا" از دیوارهای سطح شهر تهران نیز خبرساز شد. این شعارها در هفته‌های گذشته روی دیوارهای سفارت سابق آمریکا و دیگر نقاط تهران نوشته شده بود.

سازمان بسیج دانشجویی در واکنش به این موضوعبا تکذیب پاک شدن شعارهای مرگ بر آمریکا از روی دیوارهای سفارت سابق آمریکا در تهران نوشت که این شعار برای همیشه زینت بخش این مکان خواهد بود.

این در حالی است که تصاویری از پاک شدن این شعار درسایت فردا و چند وبسایت خبری دیگر ایران منتشر شده است.

ایران و آمریکا از سال ۱۳۵۸ و اشغال سفارت آمریکا در تهران روابط سیاسی خود را قطع کرده‌اند. با وجود این، در سالهای اخیر مقامات دو کشور مذاکراتی دو جانبه و چند جانبه بر سر مساله پرونده هسته‌ای ایران داشته‌اند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز در جریان سفر دو سال پیش خود به نیویورک، با باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده گفتگویی تلفنی داشت. این بالاترین تماس دیپلماتیک مقامات دو کشور از سال ۱۳۵۸ بدین سو بود که رسانه‌ها آنرا حادثه‌ای تاریخی و آغازروند آب شدن یخ روابط میان دو کشور نامیدند. با وجود این، رهبر جمهوری اسلامی ایران چندی پیش اعلام کرد که سیاست جمهوری اسلامی ایران در مقابل آمریکا تغییر نکرده است.

XS
SM
MD
LG