لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ایران ۱۳:۲۱

شکوری‌راد: بازداشتم به حزب اتحاد ملت ایران ارتباطی نداشت


علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی درباره بازداشت چند ساعته خود توضیح داد. او روز دوشنبه نهم شهریور ماه و ساعاتی پس از حضور در نخستین نشست خبری این حزب تازه تاسیس بازداشت و در ساعات پایانی همان روز آزاد شد.

خبرگزاری ایرنا گزارش داده که آقای شکوری‌راد با انتشار متنی در شبکه‌های اجتماعی موضوع احضار و بازداشت خود را مربوط به پرونده‌ای قدیمی و بی‌ارتباط با حزب اتحاد ملت ایران اسلامی دانسته است: " پرونده مربوط به سال گذشته بود که تعدادی از دوستان مشارکت را احضار و ممنوع الخروج کردند." اما زمان دریافت احضاریه توسط خود و " تعدادی از دوستان" را پس از برگزاری کنگره حزب اتحاد عنوان کرده است.

او همچنین عنوان کرده که همزمانی مراجعه به دادسرا و زمان برگزاری نشست خبری اتفاقی بوده و در تشریح جلسه بازپرسی گفته است: "پس از تفهیم اتهام فعالیت در حزب مشارکت و تبلیغ علیه نظام، (دادسرا) قرار وثیقه چهارصد میلیون تومانی صادر کرد که من قادر به تامین آن در آن ساعت نبودم و لذا بازداشت شدم. به انفرادی بند دوی الف فرستاده شدم ولی ساعت ۸:۲۰ به یک سلول دو نفره منتقل شدم و در نهایت حدود ساعت ۹ (شب) آمدند گفتند به خانه زنگ بزن تا بیایند کفالت بدهند و آزاد شوی."

علی شکوری‌راد عضو پیشین شورای مرکزی جبهه مشارکت در اولین کنگره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد. این حزب اصلاح‌طلب که مجوز تاسیس و فعالیت خود را در دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی دریافت کرده است از سوی برخی رسانه‌های اصولگرای ایران "بدل" و "جانشین" جبهه مشارکت نام گرفته است.

XS
SM
MD
LG