لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ایران ۰۰:۱۶

امیرعبداللهیان برای گفتگو درباره طرح صلح سوریه وارد دمشق شد


عکس آرشیوی از حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران
عکس آرشیوی از حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه از لبنان به سوریه رفت تا درباره طرح صلح نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حسین امیرعبداللهیان قرار است علاوه بر مسائل دوجانبه، درباره طرح صلح استفان دمسیتورا با مقامات بلندپایه سوریه تبادل نظر کند.

سفر امیرعبداللهیان به سوریه یک ماه پس از آن صورت می‌گیرد که همزمان با سفر وزیر خارجه سوریه به ایران، تهران اعلام کرد طرح صلحی را به منظور پایان دادن به جنگ داخلی چهار ساله سوریه تسلیم سازمان ملل خواهد کرد.

وزارت خارجه ایران گفته است جزئیات این طرح را افشا نخواهد کرد؛ با این حال افزایش تحرکات دیپلمات‌های ایرانی در منطقه پس از توافق هسته‌ای ۲۳ تیر ماه، امیدها برای همکاری تهران در زمینه حل بحران سوریه را افزایش داده است.

یک هفته پس از سفر ولید معلم به تهران، محمدجواد ظریف همتای ایرانی او در رأس هیئتی ایرانی به دمشق رفت و با بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه ایران پیش از سفر به دمشق، به لبنان رفته بود و با نخست وزیر، وزیران امور خارجه و دفاع، و همچنین حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، امیرعبداللهیان معاون ظریف نیز پیش از سفر امروز خود به دمشق به بیروت رفت، و پیش از ترک لبنان با نخست وزیر آن کشور و همچنین حسن نصرالله دیدار کرد.

XS
SM
MD
LG