لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ایران ۰۹:۴۵

آمريکا گزارشهای تاييد حکم اعدام کشيش ايرانی را محکوم کرد


آمريکا گزارشهای تاييد حکم اعدام کشيش ايرانی را محکوم کرد
آمريکا گزارشهای تاييد حکم اعدام کشيش ايرانی را محکوم کرد

ایالات متحده گزارش ها مبنی بر اينکه دادگاهی در ایران حکم اعدام یک کشیش مسیحی ایرانی را به جرم ارتداد یا ترک دین اسلام تاييد کرده است، محکوم کرد.

کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد که اقدام ایران علیه کشیش يوسف ندرخانی یکی دیگر از موارد نقض تکان دهنده تعهدات بین المللی، قانون اساسی و ارزشهای دینی توسط دولت ايران را نشان می دهد.

ندرخانی در نوجوانی به مسيحيت گرويد و بعنوان کشيش کليسای ۴۰۰ نفری در شهر رشت مشغول شد. او در سال ۲۰۰۹ ميلادی بازداشت شد و به جرم ارتداد در دادگاه به اعدام محکوم گرديد.

وب سایت ایرانی اصلاح طلب «رهسانيوز» اعلام کرد که مقامات روز سه شنبه حکم اعدام را به زندان رشت که در آن ندرخانی در حبس بسر می برد تحویل دادند. بنا بر اين خبر حکم اعدام کشیش ندرخانی می تواند «در هر لحظه» بمورد اجرا در آيد.

کاخ سفيد اعلام کرد که محاکمه ندرخانی و روند صدور حکم نشان دهنده نقض مداوم حقوق شهروندان از سوی دولت ايران است و از جامعه بين المللی خواست از ايران بخواهند اين کشيش را فورا آزاد کند. آمريکا و ايران بعد از انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ ميلادی روابط ديپلماتيک ندارند.

در یک بیانیه ای دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن همچنين شاهد «افزایش چشمگیری» در بازداشت بهائیان و سرکوب هرگونه آزادی بیان در ايران بوده است.

XS
SM
MD
LG