لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ایران ۱۷:۴۰

سوریه: حمله هوایی اسرائیل به بلندی‌ های جولان شش نفر را کشت


سوریه: حمله هوایی اسرائیل به بلندی‌ های جولان شش نفر را کشت
لطفأ صبر کنيد

No media source currently available

0:00 0:02:16 0:00

تلویزیون دولتی سوریه در خبری گفت که در حمله جنگنده های اسرائیلی به بلندیهای جولان سوریه شش تن کشته و تعدادی مجروح شدند. این رسانه افزود تل‌آویو می‌گوید که این حملات هوایی در تلافی به پرتاب چهار راکت از سوی شبه‌نظامیان جهاد اسلامی فلسطین در روز پنجشنبه به داخل اسرائیل صورت گرفته است.

هیچ گزارشی از کشته شدن شهروندان اسرائیلی مخابره نشده است، اما یک سرباز سوری در حمله اسرائیل کشته شد.

یک مقام وزارت دفاع اسرائیل بدون ارائه شمار کشته‌شدگان اعلام کرد که این افراد عضو گروه جهاد اسلامی و مسئول حملات راکتی به خاک اسرائیل بودند.

این راکتها با اصابت در مناطق روستایی موجب آتش سوزی زمینهای کشاورزی شد.

محمد الهندی رهبر گروه جهاد اسلامی اتهام راکت‌پرانی را رد کرده است: "گروه ما مسئولیت این حملات را رد و اعلام می‌کند که صرفا در فلسطین فعال است. اسرائیل می خواهد ابهام ایجاد کند. مقامات اسرائیل نظر خودشان را گفتند، اما ما هیچ نقطه ای را هدف قرارندادیم و آن راکت پرانی به ما ربطی ندارد."

نخست وزیر اسرائیل در توضیح حملات هوایی گفت نیروهای نظامی این کشور توانسته‌اند مسببین راکت پرانی را از بین ببرند و کشورش تمایلی به تشدید وضعیت کنونی ندارد.

هوشنگ امیراحمدی، کارشناس امور نظامی کالج سلطنتی نظامی کانادا
لطفأ صبر کنيد

No media source currently available

0:00 0:03:45 0:00

بنیامین نتانیاهو با متهم کردن تهران به حمایت از گروه‌های فلسطینی گفت کشورهایی که در پذیرفتن ایران به جامعه جهانی عجله دارند باید بدانند که یکی فرمانده نظامی ایران دستور این راکت پرانی را داده است.

وزارت خارجه اسرائیل نیز با صدور بیانیه‌ای می‌گوید که بر پایه اطلاعات معتبر، سعید ایزدی یکی از فرماندهان سپاه قدس پاسداران ایران فرمانده این عملیات موشک پرانی بوده است.

حوادث دو روز گذشته همزمان با تشدید لابی اسرائیل بر کنگره آمریکا با هدف رد توافق جامع اتمی ایران و جامعه جهانی رخ می‌دهد.

آقای نتانیاهو توافق اتمی را توافقی بد می‌داند زیرا نگران آزاد شدن میلیاردها دلار پولهای بلوکه شده ایران در چارچوب این توافق است و معتقد است که سرازیر شدن پول به تهران موجبات بسط نفوذ ایران در میان گروههای تروریستی را فراهم می‌آورد.

کنگره آمریکا تا اواسط ماه سپتامبر درباره توافق اتمی ایران اعلام نظر خواهد کرد. باراک اوباما بارها گفته که تصمیم منفی کنگره را وتو خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG