لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۶:۳۲

حزب اصلاح‌طلب "اتحاد ملت ایران اسلامی" آغاز به کار کرد


آغاز به کار یک حزب اصلاح طلب جدید
لطفأ صبر کنيد

No media source currently available

0:00 0:02:37 0:00

علی شکوری‌راد عضو پیشین شورای مرکزی جبهه مشارکت در اولین کنگره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شد.

این حزب اصلاح‌طلب که مجوز تاسیس و فعالیت خود را در دوران ریاست‌جمهوری حسن روحانی دریافت کرده است از سوی برخی رسانه‌های اصولگرای ایران "بدل" و "جانشین" جبهه مشارکت نام گرفته است.

حضور افرادی از جمله آذر منصوری، علی تاجرنیا، هادی خانیکی، محمد کیانوش راد، حمیدرضا جلایی‌پور در شورای مرکزی این حزب و حضور چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان مانند عبدالله نوری، غلامحسین کرباسچی و محسن میردامادی در کنگره این حزب از جمله مواردی است که مورد اعتراض اصولگرایان قرار گرفته است. ضمن این که پیام تصویری سید محمد خاتمی، رییس‌جمهوری پیشین ایران نیز پخش شد و فرزندش عمادالدین خاتمی نیز به شورای مرکزی حزب راه پیدا کرد.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، فروردین ماه امسال از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز فعالیت گرفت در حالی که هفت نفر از اعضای هیئت مؤسس این حزب رد صلاحیت شدند. در آن زمان گفته می‌شد که انتساب این هفت نفر به احزاب منحل شده جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی باعث رد صلاحیت آنان شده است.

علی شکوری‌راد در سخنرانی خود تاکید کرد که "اتحاد ملت ایران اسلامی" حزبی است که می‌خواهد در چارچوب قوانین موجود نقش آفرینی کند و نام مستعار هیچ حزبی نیست.

او با انتقاد از دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد از "تدبیر و دوراندیشی مقام معظم رهبری و با درایت و فداکاری و از خودگذشتگی همه جریان‌های اصلاح‌طلب" در انتخابات خرداد ۱۳۹۲ تقدیر کرد و آن را معجزه‌ای نامید که امید را به ایران بازگردانده است.

در جریان سرکوب اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بسیاری از اعضای جبهه مشارکت بازداشت و زندانی شده و مجوز این حزب در سال ۸۹ منحل شد. محسن میردامادی، دبیر کل این حزب نیز پس از تحمل شش سال زندان خرداد ماه امسال آزاد شد.

علی شکوری‌راد نیز در پاییز ۱۳۸۹ چند روزی بازداشت شد اما به گفته دستگاه قضایی با وساطت "یکی از علمای قم" آزاد شد.

وبسایت‌های جنبش سبز در آن زمان خبر دادند که آیت‌الله موسی شبیری زنجانی، از مراجع تقلید ساکن قم در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی خواستار آزادی شکوری‌راد شده است.

XS
SM
MD
LG