لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۹:۴۱

پاپ در کنگره آمریکا خواستار همگرایی برای حل بحران مهاجرت و حفظ محیط زیست شد


رهبر کاتولیک‌ها، در کنگره آمریکا خواستار همگرایی جهان برای حل بحران مهاجرت، حفظ محیط زیست و مقابله با افراطگرایی شد.

پاپ فرانسیس که در واشنگتن دی سی به سر می برد روز پنجشنبه، ۲۴ سپتامبر در سخنرانی خود در کنگره آمریکا با اشاره به بحران‌ها و درگیری‌های خشن در گوشه و کنار جهان، گفت امروز جنایاتی در دنیا به نام خدا و مذهب انجام می‌شود و از آنجا که هیچ مذهب و عقیده ای از بنیادگرایی مبرا نیست ما باید همواره با هر نوع بنیادگرایی مقابله کنیم.

رهبر کاتولیک‌‌های جهان در عین حال هشدار داد که در مقابله با افراطگرایی‌ها نباید نگاه خیر و شر و دو قطبی داشته باشیم.

او در ادامه با بیان اینکه از گذشته میلیون ها نفر برای تحقق رویاهای خود به قاره آمریکا مهاجرت کرده اند، با اشاره به پیشینه خود به عنوان فرزند یک مهاجر گفت: "ما مردمان این قاره از خارجی‌ها هراسان نیستیم، زیرا اکثر ما زمانی یک خارجی بودیم." پاپ که خود، آرژانتینی تبار است با اشاره به بحران مهاجرت در سرتاسر جهان و نیاز میلیون ها نفر به پذیرفته شدن، از نمایندگان کنگره آمریکا خواست که به این قاعده طلایی توجه کنند که آن چیزی را برای دیگران بخواهند که برای خود می‌خواهند.

او سپس به موضوع ورود مهاجران از مرزهای جنوبی آمریکا اشاره کرد و گفت: "در این قاره هم عده زیادی برای یافتن آینده بهتر برای فرزندان خود وادار به مهاجرت می‌شوند. ما نباید نگران اعداد باشیم بلکه باید آنها را به عنوان انسان ببینیم، به چهره آنها نگاه کنیم و به داستانهای آنها گوش کنیم و با آنها رفتاری انسانی و برادرانه داشته باشیم."

پاپ سپس به موضوع حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت که حفظ زمین موضوع مقاله‌ای است که اخیرا نوشته است. او گرمایش جهانی و تخریب محیط زیست را یک چالش همگانی دانست که پیامدهای آن همگان را تحت تاثیر قرار داده است. او در راستای حفظ محیط زیست خواستار قرار گرفتن تکنولوژی در مسیر انسانی‌تر و اجتماعی‌تر شد.

سخنرانی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در کنگره آمریکا
لطفأ صبر کنيد

No media source currently available

0:00 0:36:09 0:00

رهبر کاتولیک‌های جهان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار لغو مجازات اعدام درسراسر جهان، از جمله آمریکا شد. او گفت: "به باور من هر زندگی مقدس است و جامعه تنها می تواند برای اصلاح افرادی که مرتکب جنایت شده اند بهره مند شود." این مقام مذهبی گفت که همان طور که خواستار حفظ جان بشر در دوران اولیه جنینی آن است، خواستار لغو مجازات اعدام در سراسر جهان نیز هست.

پاپ در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع های سیاسی دیگری نیز پرداخت از جمله کشورهایی را که پس از سالها دشمنی، به گفت و گو روی آورده اند را ستود. او همچنین از فروش اسلحه به کشورهایی که به ملت خود نیز رحم نمی کنند، انتقاد کرد.

سخنرانی پاپ فرانسیس در کنگره آمریکا نخستین سخنرانی یک پاپ در کنگره است. رهبر کاتولیک‌های جهان که برای یک سفر ۵ روزه به آمریکا سفر کرده است، روز چهارشنبه ۲۳ سپتامبر از سوی باراک اوباما در کاخ سفید مورد استقبال رسمی قرار گرفت. پاپ سپس مراسم عشای ربانی را در دانشگاه کاتولیک واشنگتن برگزار کرد.

ورود پاپ به محوطه کنگره برای سخنرانی و دیدار با نمایندگان و سناتورهای آمریکا
لطفأ صبر کنيد

No media source currently available

0:00 0:00:13 0:00

XS
SM
MD
LG