لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ایران ۲۰:۲۸

کاتولیک های همجنسگرا در آمریکا امیدوارند سفر پاپ موجب بهبود وضع دگرپذیری شود


سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به واشنگتن، کاتولیک‌های همجنسگرای آمریکایی را امیدوار کرده که شاید این سفر موجب ترویج اندیشه دگرپذیری و پذیرش ازدواج همجنسگرایان از سوی کلیسای کاتولیک شود.

تلاش درازمدت همجنسگرایان آمریکا برای برخورداری از حقوق برابر با دیگر شهروندان تابستان امسال به نتیجه رسید. اما به رغم تصویب قانون ازدواج همجنسگرایان در دیوان عالی ایالات متحده، زوج‌های همجنس در بعضی مناطق کشور – و به ویژه در برابر کلیسای کاتولیک – همچنان با مشکل رو به رو هستند.

نیکلاس کوپولا، دستیار پیشین کشیش در نیویورک، که همجنسگراست و در پی ازدواج با یک مرد دیگر، از همه سمت هایی که در کلیسا به عنوان واعظ و برگزار کننده مراسم دعا و نیایش و غیره داشته کنار گذاشته شده معتقد است مبارزه برای حقوق همجنسگرایان هنوز در نیمه راه است.

نیکلاس کوپولا می‌گوید: "کلیسا اکنون مردم را برای همجنسگرا بودن طرد نمی‌کند، برای این آنها را کنار می‌گذارد که با همجنس خودشان ازدواج می کنند. ممکن است برخی اسم این را پیشرفت بگذارند، ولی من اسم این را پیشرفت نمی‌گذارم. به نظرمن این اوضاع را بدتر می‌کند چون کلیسا به این صورت توجیه می‌کند که همجنسگرایی به خودی خود گناه نیست. ولی عمل کردن بر اساس همجنسگرایی گناه است که باز هم یعنی "گناهکار را دوست بدار و از گناه بیزار باش". من این را قبول ندارم وبه آن عمل نمی‌کنم؛ چون به اعتقاد من محرمیت یا عشق را نباید از کسی سلب کرد."

برخی از کاتولیک‌های آمریکا، چه مقامات کلیسا و چه دیگر مردم، امیدوارند سفر رهبر کاتولیک‌های جهان، این کشور را برای پذیرش ازدواج همجنسگرایان توسط کلیسای کاتولیک آماده کند.

کاتولیک های همجنسگرا در آمریکا امیدوارند سفر پاپ موجب بهبود وضع دگرپذیری شود
لطفأ صبر کنيد

No media source currently available

0:00 0:03:15 0:00

ادوارد مکمان، مدیر سیاستگذاری منطقه اسقف نشین نیویورک، گفت که انتظار او این است که پاپ فرانسیس به خیلی از مسائل آمریکا اشاره کند؛ یکی از موضوعات کلیدی، ماهیت خانواده و ازدواج به عنوان پایه و اساس خانواده است.

با این حال، مدیر سیاستگذاری اسقف نشین نیویورک اما گمان نمی‌کند که پاپ به هیچ وجه به پذیرش ازدواج همجنسگرایان توسط کلیسا روی خوش نشان دهد. به گفته آقای مکمان، ازدواج، یک جور بیانیه عمومی در مورد رفتار و سبک زندگی هر فردی است. او می گوید که چندهمسری و ازدواج افراد همجنس، با درک کلیسا از ازدواج مغایرت دارد. برای همین کلیسا افراد همجنسگرا را با آغوش باز می پذیرد؛ ولی بر موضعش درباره ازدواج محکم می ایستد.

افرادی مانند نیکلاس کوپولا به شدت با نظر آقای مکمان مخالفند.

این دستیار پیشین کشیش می‌گوید: " به نظر من این آن چیزی نیست که خدا یا مسیح از ما خواستند. از ما خواسته شده تا با شخصیت حقیقی خود زندگی کنیم. اگر واقعیت جنسی خودمان را کتمان کنیم، با شخصیت حقیقی‌مان زندگی نکرده‌ایم.

به نظر آقای کوپولا اصولا لازم نیست افراد خود را با ویژگی جنسیتی‌شان معرفی کنند.

پاپ فرانسیس اخیرا به کشیش ها اجازه داد تا به صلاحدید خود، گناه زنانی را که سقط جنین کرده‌اند ببخشایند. این اجازه، که سعه صدر پاپ را نشان می‌دهد، در کلیسای کاتولیک زلزله‌ای ایجاد کرد. اما انتظار نمی‌رود به این زودی‌ها در مورد ازدواج همجنسگرایان چنین حکمی صادر کند.

XS
SM
MD
LG