لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ایران ۱۵:۰۱

ادامه خودداری منشی دادگاه از صدور مجوز ازدواج برای دگرباشان جنسی


منشی یک دادگاه محلی در ایالت کنتاکی آمریکا بار دیگر از صدور جواز ازدواج برای دو زوج دگرباش جنسی خودداری کرده است.

به گزارش رسانه های محلی، علیرغم حکم اخیر دیوان عالی آمریکا، دفتر کیم دیویس، منشی منتخب دادگاه در ناحیه رووان کنتاکی، روز سه شنبه حاضر نشد برای دو زوج دگرباش جنسی جواز صادر کند.

دیویس به آنها گفت دفترش امروز جواز ازدواج صادر نخواهد کرد، و در پاسخ به یکی از زوج ها که براساس چه اقتداری چنین تصمیمی گرفته، گفت "اقتدار خداوند".

دیویس چهار روز پس از تصمیم دیوان عالی در ماه ژوئن که ازدواج دگرباشان جنسی در سراسر کشور را قانونی ساخت، صدور تمام مجوزهای ازدواج را متوقف ساخت. یک قاضی فدرال به او دستور داد جواز صادر کند، و یک دادگاه استیناف حکم را تایید کرد. با این حال، دیویس زوج های دگرباش جنسی متقاضی دریافت گواهی ازدواج را باز گرداند.

دیویس، به گزارش آسوشیتدپرس، به چندین زوج و جمعیتی از طرفداران و معترضین گفت باورهای مذهبی او را از تایید ازدواج همجنسگرایان باز می دارد، و بعد دفترش را بست و کرکره را پائین کشید.

دادگاه عالی دوشنبه شب حاضر نشد مداحله کند، و هیچ زمینه قانونی برای ادامه خودداری منشی از صدور جواز در روز سه شنبه باقی نگذاشت . وکلای دو زوج همجنسگرا که در آغاز علیه دیویس شکایت کردند، روز سه شنبه از قاضی خواستند او را فقط جریمه مالی کند و به زندان نفرستد.

آنها با بیان اینکه دیویس بابت وظایفی که انجام نمی دهدحقوق می گیرد، از قاضی خواستند "جریمه های مالی به اندازه ای که برای وادار ساختن او به رعایت حکم دادگاه عالی کافی باشد وضع کند."

دیویس بعنوان یک مقام منتخب نمی تواند برکنار شود، و استیضاح او باید تا تشکیل جلسه پارلمان محلی در سال آینده یا تشکیل یک جلسه ویژه پر خرج منتظر بماند.

XS
SM
MD
LG